Gå til innhold
Arkivverket

[#15837] Anne Marie fra Elgesrud i Kråkstad


Gjest Unni Caspersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Unni Caspersen

Anne Marie er mor til Johan Alfred født i 1859 i Kråkstad. Kan noen skaffe meg opplysninger om henne, hennes sønn og hennes familie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Før noen kan skaffe deg noe som helst bør du nok først komme med flere opplysninger. Det burde ikke være nødvendig for de du ber om hjelp fra å måtte be om dette.Hva med etternavn på begge, og evt. når ca. Anne Marie var født og hvor. Eller vet du hvor de var i 1865/75 og 1900.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Jeg er enig i (2). Og jeg synes navnene virker kjente?Den eneste Johan Alfred (såvidt jeg kan se) født i Kråkstad i 1859 var født 06.06.1859, døpt 03.07.1859, 'uekte' sønn av enke Anne Marie Andersdatter på Elgesrud og Gaardm. Casper Johansen Eng. (Kråkstad Mini I 7 1858-1870 1/6 f.14 no.56).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Familysearch: Casper dpt. 3/4 1801 Kråkstad, foreldre Johannes Jensen og Marte Joensdt.Casper Johannesen gift 30/3 1833 Ås Maren Kirstine Johannesdt.Johannes Jensen gift 25/10 1789 Kråkstad Marte Joensdt.Casper i 1865 [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60212&variabel=0&postnr=1809&fulle=true&spraak=n>LenkeJohannes Jensen i 1801

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Ang. Anne er det mulig for noe å sjekke om det kan være hun som gifter seg i Kråkstad 21/5 1850 med Hans Pedersen. Jeg finner ikke Hans Pedersen gift med Anne der i 1865.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Caspersen

Anne Marie Andersdatter var født ca. 1817. Hun var enkefru på Elgesrud i Østre Aker da hun fødte sin sønn Johan Alfred i Kråkstad i 1859,uægte med gaardsmand Casper Johansen Eng fra Eng søndre i Kråkstad. Jeg søker hennes foreldre og alt som kan hjelpe meg videre vedr. henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Caspersen

Det er jo takket være alle opplysninger jeg har fått her at jeg nå vet så mye, og at løse tråder ble samlet. Men jeg skulle gjerne ha visst mer om Anne Marie Andersdatter og hennes mann (hun var jo enkefru), evetuelle barn født før 1859, hennes foreldre og annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.