Gå til innhold
Arkivverket

[#15845] Paul Kristian Hansen Rye f 1823, Våle, Vestfold?


Gjest Mette Gjertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Gjertsen

Lurer på om noen kan hjelpe meg å finne barn og kone til Paul. Vet ikke helt hvor han kommer fra, men er trolig døpt i Våle, Vestfold. Har funnet at han bor på kirkebakken i Borre i FT i 1865, og var renteist. Men finner han ikke i Borreboka. Han kan være faren til 'min' Karoline J. Paulsdatter (Lefsaker), som ble født i 1862. Karoline ble gift med Anton Gutormsen (Lefsaker) i 1881. (Bodde på søndre Lefsaker i 1900. (FT))Er det noen som forresten vet hvilken bygdebok Lefsaker gården finnes i??Mvh Mette Gjertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Therese Henriksen

Kanskje det er denne karen:Lenke Jeg tror Lefsaker ligger i Undrumsdal sogn, tidligere Våle Kommune. Våle og Ramnes kommuner ble slått sammen rundt 2000, og heter nå Re Kommune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Therese Henriksen

Sorry, mente å skrive at du da måtte se i Våle Bygdebok som er i to bind.Jeg mener å huske at det ene bindet omhandler Våle sogn, det andre Undrumsdal.Solfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Skillinghaug

Hei Mette. Jeg sitter med bygdebøkene for Våle og Undr.dal hvor jeg har funnet Solfrids personer omtalt.Paul Christian Hansen Rye hans kone Olava Andersdtr. og deres fire barn. Dette står i 2.del side 1186 under Nyerød. Boken jeg har er trykket i 1963. Dersom dette er riktige personer er det flere opplysninger her Hilsen fra Anne-Lise i Holmestrand (ex-Vålejente)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Hei Anne Lise.Ok. Jeg har bind 1 av Våle- boka her. Må nok få skaffet bind 2 også. Det er mye som tyder på at dette er riktig familie. Hvis Pauls datter heter Caroline/Karoline og er født i 1862. Står det i boka hvem Karoline ble gift med? Hvis hun ble gift med Anton Gutormsen (Lefsaker) er det helt sikkert at det er riktigt.Forresten så lyder navnet Skillingshaug i Holmestrand veldig kjent. Er det mange som heter det?? (Litt utenom da! )Hilsen Mette Gjertsen egentlig fra Tønsberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne-Lise Skillinghaug

Hei igjen, Ja hun ble gift med Anton Guttormsen, Søndre Lefsåker i 1881. Send meg din e-mail adr. så kan jeg scanne dette over til deg. Det er bare vår familie som heter Skillinghaug i hele Norge, og det er visstnok bare 22 stk av oss. Hilsen Anne-Lise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.