Gå til innhold
Arkivverket

[#15851] Ekteskap inngått i Åleund 1898/1899,oppslag i kirkebok


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Fredrik Kristian Nagel f.1875 i Ålesund og Petra Sofie Hansen f. 1876 i Bergen , giftet seg trolig i Ålesund 1898-1899.I folketellingen 1900 befinner de seg i Bergen , hvor deres førstefødte , Vilhelm Edvard ble født 20.01.1900.De giftet seg trolig katolsk , fordi Fredrik var katolikk.De er ikke registrert i den katolske menigheten i Bergen , vilket tyder på at de bare var her en kort stund.Familien er ikke i Bergen 1904, og har heller ikke registrert flere barn født i Bergen.Dersom noen har tilgang til kirkeboka som inneholder ekteskap i Ålesund på slutten av 1800-tallet, hadde jeg vært takknemlig for hjelp. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Dersom noen har tilgang til nevnte kirkebok i Ålesund , ville jeg satt stor pris på å få hjelp til å sjekke om Fredrik Kristian Nagel og Petra Sofie Hansen giftet seg der rundt 1898/99. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Det ble ikke noe fulltreffer på Nagel, sjekket ekteskap mellom 1896-1900 men fant ingen ved det navnet der. I midlertid tror jeg det bor en dame her i byen som er niese av han du etterlyser, det hadde vært forsøket verd å snakke med henne. Vet ikke om jeg kan legge ut navn og telefonnummer til henne her, så om du kontakter meg på hheen@c2i.net skal jeg sende det til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.