Gå til innhold
Arkivverket

[#15862] Finne slekt i Amerika med Ancestry.com


Gjest Torbjørn Igelkjøn
 Del

Recommended Posts

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Eg lurer kort og godt på om nokon med tilgang til Ancestry kan finne ut kva som skjuler seg bak denne (Edward Davis, Stanislaus, CA): Lenke Eg er interessert i folketeljingane for 1920 og 1930 og håpar at det eine av treffa gjeld nokon som er fødd i 1872 (og som eigentleg er Ivar kolbeinson Haugland frå Haugland i Fjaler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Nilsen

En av dem kan stemme i 1930. Han bor i 193 Tully Road, Modesto, Stanislaus, CA. Han er oppgitt å være 57 år og født i Norge. Han immigrerte 1890, og han er Farmer.Konas navn er Inga. Hun er 58 år, også hun født i Norge. Immigrerte 1895. De var henholdsvis 26 og 27 år da de giftet seg.De har sønnen Stanley I., 31 år, og gift med Helen M., 26 år (Hun er omtalt som Sister-Law, men det må vel være Daughter-Law?). De var 26 og 21 da de giftet seg. Sønn og svigerdatter er født i Wisconsin. Hun har svenske foreldre.Sammen med dem bor også barnebarnet Viginia H, 3 6/12 år, født i California.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Torbjørn Igelkjøn

Dette er absolutt den rette personen. Han eg leitar etter emigrerte i 1891, var farmar og budde truleg i California. Kalla seg truleg for Ed Davis. Eg har tidlegare funne ein Edward K. Davis i 'døde California', og som var fødd på nøyaktig same dagen som Ivar. Han døydde i Stanislaus i 1956.Skal tru kvar han er i 1920 ... Kan du sende meg det scanna biletet frå folketeljinga i 1930? E-postadressa mi er torbjori@nospam.enter.vg (fjern 'nospam'.)Tusen takk for hjelpa.Mvh. Torbjørn Igelkjøn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leif Erik Nilsen

For andre som leser denne henvendelsen:Jeg har sendt bildet til Torbjørn via epost. Jeg fant Edward Davis også i 1920, i Marinette, Wisconsin, men fire barn: Stanley (20), Margaret (15), Rudolph (12) og Harold (10).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.