Gå til innhold
Arkivverket

[#15873] Søker tippoldeforeldre Peder Jensen og Johanne Jensdatter Furnes/Vang Hedmark


Gjest erik alhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest erik alhaug

Håper atter på hjelp om følgende: Mine tippoldeforeldre , Peder Jensen født ca 1842 +- og Johanne Jensdatter født ca 1844 +-, har jeg ikke funnet noe særlig om. De er født i Furnes/Vang vil jeg anta og bodde ved folketellinga 1865 som 'losjerende arbeidsmand og kone' på Palerud gård i Vang. Da min oldemor Ingeborg Pedersdatter ble født 17.07.1877 bodde de i nedre Galaaseie Furnes, og der tror jeg de bodde lenge. I tillegg hadde de barna Karen ca 1866-1936, Oline, en jente med ukjent navn seinere gift Strand, Agnethe, Regine gift Tande, Anna gift med Even Johannessen på Hovde i Furnes, Ingeborg, samt gutten Jens. Peder omkom i tømmerskogen har jeg hørt, men vet ikke når. Jeg søker fødselsdato og dødsdato for alle, samt ikke minst forgjengere til Peder og Johanne. Håper på hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre, Hedmark Slektshistorielag

Ekteskap finner du nok på rullefilm Nor-1-87-88. Fødselene til Peder og Johanne finner du vel på rullefilm NH-1-2. Barna finner du på NH-2 og Nor-1-87-88. Barn født etter 1879 er nok på Nor-1-89 eller Nor-1-88.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erik alhaug

Takker så meget for svar. Som 'ny i faget' må jeg bare spørre: De rullefilnummere, som du viser til, jeg antar at de fremkommer når jeg leser microfichene på statsarkivet ? Forøvrig har jeg i tillegg fått telefonisk en del opplysninger om det jeg spurte om. Jeg kommer evt tilbake med mere spørsmål på debattforum når jeg har fått samlet sammen ditt innlegg og det nevnte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Og de finnes selvsagt på mikrofich. Men det menes vel her hva som finnes på Statsarkivet i Hamar og hva som lånes ut gjennom bibliotekene antar jeg. Ved brukbar kvalitet, foretrekker jeg selv fich da disse er langt raskere å finne fram i. (Men dette er en smaksak - vi snakker da om kjøp av filmene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre, Hedmark Slektshistorielag

på statsarkivet Hamar finnes det endel kopibøker av kirkebøkene på lesesalen, har ikke oversikt over disse. Der finnes også kirkebøkene på microfiche-kort fra Hedmark og Oppland men ikke rullefilm. De nummerne jeg nevnte kan du bestille på biblioteket. Har du ikke tilgang på leseapparat så ta kontakt med meg. Vi har på kontoret så du kan avtale tid med meg.62352285/48103860

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.