Gå til innhold
Arkivverket

[#15876] Elfrida (Olsen)Wiik f. 25.12.1907 i Ålesund,hvem var faren?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg vet at Elfrida Wiik ble født i Ålesund 25.12.1907 og søsteren hennes Erna 27.03.1911.Dette er hentet fra folketellingen i Bergen 1917.Jeg vet at moren deres var Anna Mathilde Wiik f. Hansen.Hun skrev seg også som Olsen.Jeg antar derfor at ektemannen var en Olsen Wiik.17.02.1913 kom Anna med sine barn til Bergen fra Vestnes i Møre og Romsdal.Jeg tror at hun var enke da, i alle fall er hun enke i 1917.Har noen mulighet for å sjekke dåpen til Elfrida eller Erna i Ålesund for å få fastslått hvem faren var?Jeg antar at de må ha giftet seg i Ålesund 1906/07.De er ikke gift i Bergen. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Heen

Sjekket kirkebøkene for gjeldene tidsrom i dag.Fant Elfrida, født 25.01.1908 i Ålesund, døpt 01.03.1908. (NOR 1-245), Foreldre : fisker Kristian Olsen Vik, født 1885 og hustru Anna Mathilde, født Hansen. Sjekket årene 1910-1912 men kunne ikke finne Erna døpt i Ålesund. Skal sjekke ekteskapet senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Bjerkevoll

Dette må være den Kristian som er nevnt i Bygdebok for Tomrefjord, Vestnes Kommune. I følge boka skal Kristian være fødd i 1887, men årstall er jo ofte forskjellig fra kilde til kilde.-4.Kristian giftet seg i 1904 med Anna Olsd. Hansen fra Bergen. Kristian døydde alt i 1913 og var da nemnt fiskar.-Faren var Ole Olsen Vik, frå Vikhjella, brn. 5 på Vik, soneson hass sjølvaste Halt-Ola. Ole fødd 1855- død 1945, gift 1878 medKristine Isaksdtr. Frostad. 1856-1926.Om Halt-Ola er det forøvrig mye å fortelle. Han var fra Gudbrandsdalen med far Kristen Olson Holtlien Rise. ('skatteoppkrever i Opplandå.')

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk til dere begge for uvurderlig hjelp.Til Hanne.Jeg ringte Svanhild Nagel ,og det viste seg at hun var datter av Fredrik Kristian Nagel og Petra Sofie.Snakket med henne i nesten en time, og fikk fantastisk hjelp.Hun blir innvitert til slektstreffet i august , som eneste gjenlevende barnebarn etter Edvard Mathias Hansen og johanne Andersdatter. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.