Gå til innhold
Arkivverket

[#15878] Vågan i Nordland


Gjest Eldbjørg Lyngstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Ved folketellinga i 1865 bodde Jonette Andersd. i Vestpolden i Vågan. Hun var f. i Beitstad (NT) i 1825. Hun var gift med gårdbr. Johan B. Sivertsen. f. 1828 i Vågan.I 1865 er fem barn oppført hjemme, eldst er Olea M. Johansdatter, 19 år, født i Vågan. (Barna er oppført på en spesiell måte, så muligens har Johan hatt et tidligere ekteskap?)Jeg er interessert i å finne ut hvem foreldrene/faren til denne Jonette er, og da undrer jeg på om noen har tilgang til kirkebok for dette prestegjeldet, og kan se om de finner vielsen til paret.Hilsen Eldbjørg Lyngstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Er dette vielsen deres, tro?Familysearch IGI:Johan Winther Sivertsen Spouse: Jonetha Andersdotter Marriage: 17 OCT 1848 Vaagan, Nordland, NorwayHilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

Ja, det stemmer nok. Og ved å utvide horisonten litt (ikke alltid jeg tenker meg godt nok om!) og søke på Google, kom jeg over kirkebøkene for Vågan utlagt av Terje Pettersen.Der fant jeg vielsen, med brudens nøyaktige fødested: Kolstad i Beitstaden, og far Anders Ingebrigtsen. Akkurat denne dama jeg var ute etter!Da skal jeg lete etter etterkommere, og tar gjerne mot tips der også.Hilsen Eldbjørg L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Olea Margrete var født før foreldrene ble gift:Familysearch IGI:Olea Margrethe JOHANSDTR. Event(s):Birth: 27 May 1848 Vagan, Nrd-Lnd, NrwDeath: 25 Apr 1930 VaganParents: Father: Johan Winther SIVERTSEN Mother: Jonetha ANDERSDATTER Spouse: Johan Tanke JENSEN Marriage: 11 Aug 1867

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eldbjørg Lyngstad

I kirkeboka på disse Vågansidene ser jeg at foreldrene giftet seg noen måneder etter at Olea Margrete var født.Folketellinga i 1865 viser at de fikk minst fem barn: Edevard J., Olea M., Hansine V., Laura M., Julia J.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Stian Svarholt

Hei!Jeg er etterkommer av Hansine V. Johansdatter, Vestpolden.Du må gjerne kontakte meg på mail: stian@svarholt.noMed vennlig hilsenStian Svarholt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.