Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest knut fasting

[#15882] Hirsch fra Trondhjem

Recommended Posts

Guest knut fasting

Christian Hirsch, f. 1871, lege, var gift med Cecilie Johanne med tilknytning til Singsås. Kjenner noen hennes bakgrunn ?

Guest knut fasting

OOps ! Christians kone har ikke noe navn hos meg !!

Guest Per Nermo

Lege i Trondheim, Christian Horneman Hirsch (f.1819 på Nedre Bye, Værnes, Stjørdal) var g. i 1859 m. Cicilie Johanne Carstens (døpt 1830 i Danmark), d. av kjøpmann Jacob Johannes Carstens og Abel Margrethe Christine Qeding, hvis andre (antatte) datter (eldre) Edvarda var gm. Christians (yngre) bror Robert Nicolai.Det fantes også en (enda yngre) bror, Christian Worm Sommerschield Hirsch (1831-1904), som var Cand.jur., ordfører i Trondheim, stortingsmann og dessuten dir. i Norges Bank 1888-96. Han var g.m.Madsine Nicoline Darre og hadde sønnen Robert f. 1865.Foreldrene til nevnte Hirsch'er er oberstløytnant og stortingsmann Robert Jacob Hirsch (1790-1856) og Nicoline Hornemann (1792-1837). Disse hadde 9 barn, og det skulle forundre meg om ikke 'Christian Hirsch, f. 1871, lege' er et barnebarn, og som hans far jeg holder en knapp på nevnte Christian, lege, f.1819. jeg kjenner ikk til ev. tilknytning til Singsås.

Guest knut fasting

Javisst er vi på riktig spor ? Men hvem er Christians, f. 1871, sin kone ?

Guest Berit Knudsen

Prøv oppslagsbøkene om leger.

Guest Bjørn Jonson Dale

Knut, du har vel blanda namna. Stud med Christian Hirsch (i Kristiania 1900) var neppe gift med ei Cecilie Johanne...

Guest knut fasting

Oops registrert som upresist !! Men hvorfor tror du Sigrid Bendz er hans kone ?

Guest Nina Møller Nordby

Muligens.... dersom du søker på navnet hans og hennes, f.eks. på Google, vil du se at de var gift. MEN dette må du sjekke ut. De ble nok gift i hovedstaden.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.