Gå til innhold
Arkivverket

[#15883] Christen Christensen Kiøbmann


Gjest knut fasting
 Del

Recommended Posts

Gjest knut fasting

Kjøpmann og reder fra Lillesand Christen Kiøbmand lot bygge 'De tvende Brødre' i 1738, - den første skute som er bygget ved et skipsverft i Lillesand. I 1734 lot han oppføre det huset som med diverse påbygninger er Lillesand Rådhus i dag.Hvem vet noe om ham ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Du kan lese om Christen Christensen Kiøbmand i Ager-Hansen: Lillesand i eldre tid s. 51-53, men det har du kanskje gjort alt?Han var født ca 1708 i Hansted ved Hansholmen, Vendsyssel i Danmark. Faren het også Christen Christensen. C. C. d.y. ble gift med Margrethe Pedersdatter Krog 29. april 1735 i Vigsø, Tisted i Danmark. Den eldste datteren, Catharina Maria, f. 1736, ble gift med Anders Nielsen Møglestue 11. juli 1754 i Hommedal i Aust-Agder.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest knut fasting

Takk Laila. Ekteskapet med Margrethe Pedersdatter Krog var nytt for meg. I Bygdeboka for Landvik står nevnt 2 andre ekteskap, med Karen Arentsdatter von Campen og Giertrud Knutsdatter av Aabelslekta. Vet noen noe om etterkommere i disse ekteskapene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Til Knut.Jeg har sendt en e-post til deg med det jeg har skrevet inn i databasen av Christen Christensens etterkommere.Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.