Gå til innhold
Arkivverket

[#15897] Skomaker Andersen


Gjest Sonja Fjellhaug
 Del

Recommended Posts

Gjest Sonja Fjellhaug

Jeg er på jakt etter en Johannes Andersen fra Vardal. Han gifter seg 28.12.1804 med Agnete Hansdatter Berg, hun er tjenestepike på Berg i 1801. Johannes og Agnete får datteren Johanne døpt 23.2.1806, og da er faren registrert som 'afgagne Johannes Andersen'. Jeg finner kun en som passer. Johannes Andersen, skomaker, begravet 14.7.1805, 21 år gammel. Det står ikke noe bosted verken ved vielse eller begravelse på ham. Jeg har lett i folketellinga for Vardal 1801, og kan utelukke alle fire Johannes Andersen. Ingen av dem passer i alder, og de to som er gifte blir ikke enkemnenn før 1804. De to andre har jeg sjekket ut at er gift med andre. Er det noen som vet hvem Johannes er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Herberg

Hei! Det finnes en Johannes Andersen med riktig alder på en husmannsplass under Enger i Redalen i 1801. Det er ikke langt fra Redalen til Vardal, kanskje et spor? Jfr FT 1801 Ringsaker. Mvh Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sonja Fjellhaug

Takk Bjørn! Denne passer helt ypperlig! Jeg har sett på familien, og sporet foreldrenes vielse til Vardal, der moren er født. Altså skal det noe til at det ikke stemmer. Sonja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.