Gå til innhold
Arkivverket

[#15912] Evelyn C. f. Brekke og Jack Marbury.....San Fransisco?


Gjest Anne Margrete Gilhuus
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Noen som kan hjelpe meg med å finne etterkommere etter disse to i statene? Jeg er ikke særlig flink med søkere over der :-) 1 Jane-Ann Marbury * 1946 2 Janet-Kay Marbury *1947 3 David Robert Marbury *1951 4 Claudia Louise Marbury * 1955 5 Roberta Ellen Marbury * 1959 Siste adresse jeg hadde var San Fransisco..men ikke hvor i byen de bodde....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Jeg glemte å skrive at jeg har forsøkt å søke på switchboard com. Og nå er det vel neppe noen som føler seg støtt om jeg leter etter familie i statene her på denne siden vel? Og om det er...så får jeg ta det på min kappe! Det er litt vanskelig å få *deira samtykkje* når jeg ikke vet hvor de befinner seg. Og kanskje vi skal overlate til Jan O. å mene om det er *på kanten* å søke etter disse personene m. navn? Det blir litt for mye politi her etter hvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Levende eller ei, her har du en obit som gir deg det du er på jakt etter. Obiten er etter Jack Marbury som døde i 2000 Lenke Nå kan du med eltthet søke videre på Switchboard Bruker hodet og vil tro at dette er akseptabelt-----Jack M. MarburyThe memorial service for Jack Montgomery Marbury will be at 11 a.m Tuesday at Eagle Point National Cemetery. Chaplain Paul Hagedorn of Providence Hospice will officiate. Mr. Marbury, 83, of Medford, died Feb. 27, 2000, at the home of Evelyn Marbury in Medford.Memorial contributions may be made to AMRA, P.O. Box 8656, San Jose, CA 95155. He was born June 25, 1916, in Madisonville, Ky., a son of Robert H. and Verda (Oates) Marbury. On Sept. 30, 1944, in Milwaukee, he married Evelyn Brekke, who survives. They later divorced. Mr. Marbury was an engineer for United Airlines in Chicago from 1945 to 1948. He then moved to Redwood City, Calif., where he worked in San Francisco until his retirement in 1977. He moved to Gold Hill in 1994 from Redwood City, Calif., and had recently moved to Medford. He served in the U.S. Army during World War II. Mr. Marbury was a member of the American Legion in Redwood City and Rogue River. He was a member of the United Airlines Retirees, Parent's Association of Retarded Children and Adults (PARCA) in San Mateo, Calif., AMRA and many other organizations.He enjoyed fishing, computers and writing.Survivors include four daughters, Claudia and Roberta Marbury, both Medford, Jane Erbeck, Angels Camp, Calif., and Janet Marbury, Redwood City, Calif.; a son, David, San Jose, Calif.; three grandchildren; five great-grandchildren; and his former wife, Evelyn Marbury, Medford.Arrangements: Rogue Valley Funeral Alternatives.-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

NINA! Du er en engel!Men det vet du vel :-)Gjett om slekta her skal bli glad når de vi trodde var forduftet for godt ikke var så forduftet alikevel! :-))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

:-)) Var denne Evelyn en gammel emigrant som dere mistet kontakten med??Hilsen litt....nysjerrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Hun var en kusine av min svigerfar...foreldrene emigrerte, barna ble født i statene. Hun hadde 3 søsken som døde 13, 10 og 17 år gamle. Hun var dermed den eneste som vokste opp. De var her på besøk m. en datter på slutten av 60 tallet. Siden ble det litt breveksling...husker ikke hvor lenge. Men etter at min manns tante døde på nittitallet ble det slutt. Boka m. adresser *forsvant*, og selv om noen av oss har spurt og gravd etter adressen har ingen klart å finne den igjen. Men nå skal vi få kontakt ja! :-)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

ja, jenta mi, men hvordan fant du den? Du visste jo ikke at de bodde i Oregon, lissom?Lail1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Jeg er synsk jeg 'lissom' .....-----Bruker Google, og jeg la vel inn:'Marbury evelyn brekke obit' evnt.'Marbury evelyn brekke'Noe sånt, sånn ca....... omtrent ... så der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

åååkei, da skjønner jeg. Trodde du hadde funnet ei krystallkule så klar og ren.. (leser for mye Harry Potter om dagen :) Takk! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

Har fått tlf. nr. til Evelyn i Oregon....av svigersønnen hennes....skal si han ble overrrasket da jeg sa hvor jeg ringte i fra :-) Jeg kunne jo ha flesket til med at jeg hadde fått oppl. av *ei synsk dame* ...som hadde blingset litt i krystallkula si! :-)Jeg søkte også på Google....etter Evelyn...men fant jeg noe?? niks...Du gjorde også en annen slektning av mannen min lykkelig Nina, for hun er på jakt etter sin farfars bror, han var fetter til Evelyn`s mor. Og hun vet han bodde i Chicago hos dem da Evelyn var barn, så nå skal hun høre om Evelyn husker denne Harald (Harold) Hansen som han het. Og det fører forhåpentligvis til at hun finner etterkommere etter han der borte også.Takk igjen fra oss begge Nina :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

med det samme jeg er i gang m. å plage deg Nina....vet du om det finnes noe folketelling på nett fra Illinois? Det gjelder Harold Hansen, f. 7/5 1890... han skal ha bodd i Chicago i 1910, County: Cook. Hvor han flyttet senere er jeg ikke sikker på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Margrete Gilhuus

neida :-) han ble født her i Norge han, i Drammen....trur eg, dro over som 17 åring....Han var forresten døpt Harald...men de tror han forandret navnet til Harold over der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Anne M. Gilhuus

Nye opplysninger i soga om amerikaslekten! :-) Haha...det ble litt av ei flause gitt! Fikk kontakt med en av Evelyn`s døtre til slutt etter å ha ringt flere ganger å bare fått mannen hennes på tråden... Hun var svært hyggelig, skulle gi e-mail adr. min til sin datter som hadde e-mail adr. Gjorde hun det?? Antagelig ikke for jeg har aldri hørt noe fra datteren! :-) Lisbeth ringte Evelyn, og de avtalte at hun skulle sende brev om det hun lurte på ang. Harald Hansen. Det varte og det rakk, og ingen svar kom, Lisbeth ringte tilslutt igjen, og da ble Evelyn ganske forvirret, og trodde kanskje hun hadde lagt brevet i en skuff!! Denne gangen fikk Lisbeth inntrykk av at Evelynn ikke husket så godt lenger, så hun hadde nok bare en god dag da Lisbeth ringte første gangen! :-) Så hun leter fortsatt etter Harald/Harold, men nå har hun engasjert en slektforsker og håper på positivt svar fra han....Det var nok liten grunn til bekymring for at jeg la ut nålevende navn her på siden, for jeg har ikke hørt fra noen av de siden jeg ringte datteren, og det begynner å bli en stund siden! Det later til at de ikke ønsker eller gidder å ta kontakt med familien her i Norge, og da skal de få slippe! :-)Mvh Anne M.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.