Gå til innhold
Arkivverket

[#15916] Steen, Bergen.


Gjest Thorleif Solberg.
 Del

Recommended Posts

Gjest Thorleif Solberg.

Christine Margrethe Steen f. 17/8-1810 i Bergen ble gift i Nykirken 2/10-1836 med Ingebrigt Ingebrigtsen fra Ål i Hallingdal (1790-1853). Hennes far skal være skipper Johan Henrik Steen. Har noe kunnskap om hennes mor og besteforeldre? Vennlig hilsen, Thorleif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

CM står oppført som født i NK Bergen. Faren heter da Henric, men søk på hele hennes navn. Hun har også mange søsken, også født etter 1815.Du finner også foreldrenes ekteskap i Bergen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorleif Solberg.

Tusen takk for svar. Du sier at jeg finner foreldrenes ekteskap i Bergen. Må jeg låne den aktuelle mikrofilm av kjørkeboka, eller mener du i Family search. Jeg har prøvd meg på den siste, men det kladdet seg til for meg, for jeg må innrømme at jeg er ingen ekspert på data.Hvis det er Family search du mener, vil du være så snild å lete fram dette ekteskapet for meg? Vennlig hilsen, Thorleif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hege Sofie Bull

Hei!Du finner ekteskapet her på digitalarkivet! Gå til type, finn vielser og Bergen og velg periode!Dette må vel være foreldrenes vielse: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thorleif Solberg

Tusen takk igjen. Jeg begynner å forstå hvor mye nytte en kan ha av dataen i slektsgranskingen. Jeg har hittil mest benyttet meg av kirkebøker, skifte- og panteprotokoller mm.Takk til alle som legger inn slekt på Digitalarkivet. Vennlig hilsen, Thorleif.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.