Gå til innhold
Arkivverket

[#15925] Margrethe Jørgensdatter Møller


Gjest Magnus Klausmark
 Del

Recommended Posts

Gjest Magnus Klausmark

Jeg lurer på når denne damen er født, og hvem hennes foreldre (og evnt. søsken) er??.Margrethe Jørgensdatter Møller, døde i 1734. Hun var gift med Jan/Johan von der Ohe fra tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Du må nok være litt mer utfyllende. Hvor gammel var hun da hun døde? Hvor og når ble hun gift? Hva het hennes barn etc. Hadde hun noen kjente søken? Bodde i selve Bergen?Det vil være lett å anta at hennes far het Jørgen Møller så du får sjekke opp orginalkildene.Om hun ble født på 1790-tallet kan dette være aktuelle foreldre - Jørgen Erichsen Møller kiøbmand og Elisabeth Møller.Dersom hun ble gammel holder jeg en liten knapp på Jørgen Peter Møller og hustru Anna Margrethe Møller/Maall/Faass. Du finner dem alle i fødte Bergen her på DA.Den 5. mars 1674 står sistnevnte Jørgen oppført som far til et barn, men inget navn er oppgitt på barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Jeg ser av FS at de får en datter i 1791 hvilket jeg vil tro eliminerer Jørgen Erichsen og Elisabeth Møller som foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Uffda, i innlegg 2 ble det for mange årstall for meg. Se bort fra det jeg begynner på nytt.-----Wilchen Møllers, Alche Møller og Jest Møller er navn som nevnes som faddere på 1690 tallet da deres barna døpes i Korskirken. de er kanskje søsken av Margrethe?Her er nok denne Jost som heter Jest Møller som fadder. Korskirken 1676, far Jørgen Møller [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=2doep1668&variabel=0&postnr=345&fulle=true&spraak=n>Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus Klausmark

Margrethe døde i 1734 har jeg fått opplyst fra en eller annen kilde. Husker ikke hvilken akkurat nå. Men hun var gift med Johan/Jan von der Ohe (1658-1700). De fikk en datter i 1693 i Bergen. Så jeg regner med at damen er født rundt midten av 1600-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.