Gå til innhold
Arkivverket

[#15929] Foreldre av ekteparet Jørgen og Brit Flo


Gjest Magnus Klausmark
 Del

Recommended Posts

Gjest Magnus Klausmark

Jeg lurer på hvem som er foreldre til disse personene??.Jørgen Rasmussen nedre Flo, f. 1779. Han giftet seg med Brit Joakimsdtr. nedre Flo, f. 1787, d. 1853 på Vollset i Sunnylven (MR).PS: Finnes det bygdebok for Flo-området??.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Jakob Aaland har skrevet bygdebøker for bygdene i indre Nordfjord, inklusive Innvik/Stryn - der Flo hører til. Jeg (på vegne av kona) har en del Flo-folk, men tilsynelatende ikke dem du er på jakt etter, selv om jeg har både Jon/Jørgen/Jokum/Rasmus.... Jeg hadde en gang kontakt med en som het Trond Flo. Han arbeidet systematisk og hadde stor oversikt. - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Kvien

Jørgen finner du i kirkebok, døpte, Innvik her på Digitalarkivet: Dåpsdato År Navn Fars navn Mors navn Gard Merknad21.02. 1779 Jørgen Rasmus Amundsen Christi Rasmusdatter Floe.Jeg har ikke sjekket Brit, men hun ser ut til å passe som datter til Jokum Jonsen, d. 69 åg. 1825, og kona Ingeb. Jørgensdtr. Bolstad d. 74 åg. 1832. Men kirkebøkene etter 1750 for Innvik ligger altså tilgjengelige og bør sjekkes.Søk på Gard Inneheld flo så får du oppe alle Flo-gårdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus Klausmark

Til deg Jarl:Har du en evnt. e-mail til denne Trond Flo. Isåfall så kan jeg, jo sjekke om jeg og han har felles slekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Sorry, dette var før han entret it-alderen. Tror allikevel jeg har sett navnet hans her på DA, - så...?? - Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Olav Flo

Kontakt meg på mailadressen trondflo@hotmail.com, så skal du få vite alt om dine slektninger fra Flo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Olaug Dreyer

Jeg har også Brit Flo blant mine aner,men ikke den samme som i innleggene over.'Min' Brit ble gift med Nils Rasmussen på Frøyse i Sunnylven. Hun var født i Stryn ca 1737 og døde på Frøysa 1808. Foreldrene var Lars Mattesson (1706 - 1774)og Anne Halvorsdtr (1700 - 1773)Er dette også blant de du veit mye om, Trond? Jeg veit ikke mer enn det jeg har notert her. Helsing Olaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Olav Flo

Din Brit kom fra Larsbruket på Øvre Flo, og jeg stammer derfra også, så dette kjenner jeg til. Mail meg på mailadressen ovenfor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.