Gå til innhold
Arkivverket

[#15930] Foreldre av Marie Nyland, i Vevelstad (?)


Gjest Magnus Klausmark
 Del

Recommended Posts

Gjest Magnus Klausmark

Jeg lurer på hvem som er foreldre til følgende person:Marie Nyland, som døde rundt 1970 (+ - 5 år ca.) hun var gift med Aleksander Eriksen fra Vega. Marie og Aleksander fikk min oldemor Astrid f. 1902, Rikton og Emma. Dette er de barna jeg vet om. Og jeg mener at de ble født i Forvik, Vevelstad/Tjøtta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Den eneste jeg kan finne av Marie er 1900 Nyland grd. i Bremsnæs MR og heter Marie Emilie f. 1877 Kr.sund.Og den eneste Alexander = 1900 Frogner grd. i Stamnes Alexander Eriksen f. 1879 Alstahaug N.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magnus Klausmark

Ja, jeg vet det. Men Marie kom fra området som er nevnt i første innlegg. Marie hadde også en søster i Bergen ved navn Johanna Mårnes, hun drev torghandel eller kiosk i Bergen. Deres mor var Anna Pedersen fra Leirfjord (ikke så langt unna Sandnessjøen ifølge kartet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.