Gå til innhold
Arkivverket

[#15932] Andreas S. Aarskog, lærar i Høiland rundt 1900 - etterkommere?


Gjest Signe Marie Solheim
 Del

Recommended Posts

Gjest Signe Marie Solheim

Kan noen hjelpe meg å finne etterkommere etter Andreas Nikolai Sørensen Aarskog og Ingeborg Martine Sjursdatter? Hun var født på Askøy i 1857, han var konfirmert i Førde (Sogn) i 1872.Han var lærer, og drev omgangsskole på Askøy en stund, før de flyttet til Høiland i Rogaland i 1892. Jeg vet at noen av barna deres døde små, men leter etter de som levde opp, og deres etterkommere. (Er nokså sikker på at en av døtrene var lærer i nærheten av Sandnes rundt 1930).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

I matrikkelutkastet av 1950 står Andreas fortsatt som eier av gården.Kirkevergen i Sandnes har oversikt over graver som er festet og hvem som er fester.Trolig er det ved Høyland kirke siden gården ligger like ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Arne B. Kristiansen

Hei Signe.... Selv om dette er en gammel lenke så spør jeg om du har fått svar på ditt spørsmål? Jeg kan gi deg svar på ditt spørsmål........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.