Gå til innhold
Arkivverket

[#15935] Apildsæter,Selje.


Gjest Alf Johansen.
 Del

Recommended Posts

Gjest Alf Johansen.

Apildsæter,Selje.Finnes der noen fra selje som vet noe om slekta til min oldefar Ole Mathias Jacobsen Sønn av Jacob Monssen(1810-1878)og Ingeborg Olsdatter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Apelseth

Det er vel fleire som har informasjon om slekta, men Jan Petter Hoddevik, som for tida er i gang med gards- og ættehistorie for Selje, er nok den du bør kontakte.mvhArne Apelseth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gisle Hersvik

Har ikkje opplysningar om Ole, men finn dette:I 1865: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f61441&variabel=0&postnr=409&fulle=true&spraak=n>LenkeFar til Jacob Monssen i 1801? LenkePå http://www.sffarkiv.no/sffbasar og oversikt over vigde finnes Jacob Monss. (f. 1811) g. Ingebor Olad. (f. 1816) g. 5.11.1855. Jacob i sitt 2. gifte.Og under fødde finn ein desse:Namn År Foreldre Gard/bustadOle Peter Mathias Jacobs. 1856 Jacob Monss., Ingebor Olad. ApalsetAnna Jacobine Jacobd. 1859 Jacob Monss., Ingebor Olad. ApalsetAnders Elias Jacobs. 1866 Jacob Monss., Ingebor Olad. ApalsetI sitt første gifte var vel da Jacob g.m. Christi Hansd.? Finn på SFF at Jacob Monss. Ferstad (f. 1810) g. 17.8.1834 m. Christine Maria Hansd. (f. 1811). Finn ho d. 24.5.1854. Jakob finnes d. 1.3.1878.Finn desse borna fødde i Selje:Namn År Foreldre Gard/bustadMons Ingebrikt Jacobs. 1835 Jacob Monss., Christi Hansd. FerstadMagdeli Jacobd. 1837 Jacob Monss., Christi Hansd. GangeskarHans Jacobs. 1841 Jacob Monss., Christi Hansd. ApalsetIngebor Jacobd. 1843 Jacob Monss., Christi Hansd. ApalsetHansine Christine Jacobd. 1845 Jacob Monss., Christi Hansd. ApalsetDu kan truleg også finne fleire opplysningar på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Johansen

Takk Arne for at du svarte på innlegget mitt, Jan Petter Hoddevik ser ut til å være rett mann å kontakte.Takk også til deg Giske for alt arbeidet du har lagt ned med navneopplysningene og lenkene du har lagt til svaret. Det underletter en god del i den videre søken etter de av forfedrene mine som kom fra Selje.Ønsker dere en god fortsettelse på sommeren mvh Alf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alf Johansen

Takk Arne for svaret du ga, Jan Petter Hoddevik ser ut å være rett mann å kontakte.Takk også til deg Giske for alt det arbeidet du har lagt ned med alle navneopplysningene og lenkene du har lagt til svaret. Det underletter en god del i den videre søken etter forfedrene mine fra Selje.Ønsker dere en fortsatt god sommer mvh Alf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.