Gå til innhold
Arkivverket

[#15940] Utvandret til Amerika i 1964. Passasjerlister?


Gjest Astrid Gran Skjæret
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid Gran Skjæret

Finnes det tilgjengelige passasjerlister for emigranter til USA i 1964, eller er dette for 'ferskt' stoff? De listene jeg har funnet går ikke så langt fram i tid. Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen

Etter det jeg vet så er dette klausulert (personvern). Jeg forstår deg som at du mener at det er for nytt til å legges ut på internett? Dette blir nok ikke lagt ut på nettet ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er nok ført emigrantprotokoller ved politikamrene langt opp i tid, og siden de ikke inneholder annen informasjon enn navn, alder, fødested, reisedato, som regel navn på befordrer, og reisemål, skulle det ikke være av det som klausuleres strengt. Man kan altså rette henvendelse til den som sitter med materialet (Statsarkivet for det distriktet dette gjelder. Men det er rett at vi har valgt å sette 1930 som sluttpunkt for våre registreringsprosjekter. Tallet på emigranter fra Norge til USA var ganske lavt etter 1930. Det kan også synes tvilsomt om alle emigrantene faktisk er ført i politiets emigrantprotokoller på 1960-tallet. Min erfaring (Bergen emigrantprotokoller) tyder på at det bare var de som reiste med skip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Myhre

Hvem søker du etter Astrid? Har filmen her nå. Vil du ikke legge ut navnet så er min epost:hansmyhr@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gran Skjæret

Siden det dreier seg om personer som fortsatt er i live - tror jeg - så kontakter jeg deg privat. Tusen takk. Hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.