Gå til innhold
Arkivverket

[#15948] Enebakk, Ole Pedersen


Gjest Marit Ellefsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Ellefsen

Finnes det noe info om Ole Pedersen, f.30.juni 1829 i Enebakk. Er han barn av Peder Andersen /Sulerud /Korporalstad f. 1792 og Mari Hansdatter f.8.aug.1789? 'Min' Ole Pedersen giftet seg med Anne Marie Larsdatter. Har noen der ute mere info om Ole Pedersen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ketil Harbek

Ifølge FamilySearch IGI har Ole Pedersen, født 30. juni 1829 i Enebakk, foreldrene Peder Andersen Corperalstad og Mari Hansen. Det er ikke oppgitt kilde der, og heller ikke fødselsdata for foreldrene. Men hvis dine opplysninger stammer fra en annen kilde, styrker jo dette teorien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gran Skjæret

I 1865 tellinga fra RDH(jeg får dessverre ikke til å lage lenke) fant jeg Ole Pedersen født i 1828 på Nesodden. Han er født i Enebaks Pr., er Krudtmester. Navn på bosted er Krudtmøllen. Hans kone er Anne Marie Larsdatter født i 1838 i Akers Pr.Vet ikke om dette er de du søker etter, men du kan jo ta en titt. Hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Ellefsen

Hei Astrid. Joda, det er den riktige Ole Pedersen. Jeg har det meste av info om Ole etter at han flyttet til Nesodden. Det som er problemet er å finne noe om hans foreldre/familie i Enebakk. Jeg har noen navn, men er i tvil om det er riktige personer. Som Ketil skriver er det noe info på Familysearch, som i tillegg til det jeg har fra før av gir et lite bilde av Ole. Kanskje jeg skal kontakte historielaget i kommunen? Hilsen Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gran Skjæret

Hei Marit Jeg vet ikke om historielaget gir slik hjelp. Har du sjekket Bygdebøkene for Enebakk? Hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Ellefsen

God morgen Astrid, ja, jeg har sjekket bygdebøker, men de skal visstnok inneholde endel feil, så derfor forsøker jeg å gå sakte frem. Hadde håpet at noen andre også leter etter familie i Enebakk, slik at noen kanskje hadde 'mine' aner innimellom sine egne. Jeg har ca. 5000 navn, men denne grenen gir meg problemer. Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Gran Skjæret

Hei igjen Marit. Da kommer jeg dessverre til kort her. Jeg tenkte at jeg evt. kunne ha hjulpet deg med å ta en titt i bygdebøkene. Jeg er helt enig med deg - det en finner her må sjekkes nærmere, men de er gode å ha likevel. Lykke til videre. Hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila Kornstad

Hei! Dette er vel den samme Ole Pedersen som du spurte om i tema 10809? Har du funnet noe som ikke stemmer der, eller tror du at det kan være en annen Ole Pedersen du leter etter?Hilsen Laila Kornstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Ellefsen

Hei igjen Laila. Joda, det er den samme, men siden sist har jeg fått endel informasjon som ikke stemmer helt overens... derfor håpet jeg at noen hadde forsket på denne Oles familie eller hans aner. Jeg blir nødt til å forsøke å nøste litt i alle trådene. Foreldrene hans synes OK, men deretter..... Kan jeg kontakte deg privat? Mvh Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.