Gå til innhold
Arkivverket

[#15972] Gullborg Gundersen f. ca. 1897 i Bergen


Gjest Linn-Therese Brungodt
 Del

Recommended Posts

Gjest Linn-Therese Brungodt

Hei!Jeg lurer på når Gullborg Sigrid Magdalene Gundersen er født? Hun er født i Bergen av foreldrene Mathilde Amalia Svendsen (Amalie) og malersvend Peder Gundersen. Jeg tror hun er oppkalt etter sin søster Sigrid Magdalene som døde 20/2-1897, NK, Så Gullborg er dermed sikkert født like etter.Jeg klarer heller ikke finne denne familien i 1900-tellingen! I 1897 bor de i St. Hans str. 8a og ved kommunevalget i 1904 bor de i St. Hans str. 8a , men jeg finner de altså ikke i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

271197 0201 Gullborg Sigrid Magdalene, datter av Malersvend Peder Gundersen, født 1866, bosatt i St. Hansstrædet, og Amalie Mathilde Svendsen, født 1870, ble født 27. november 1897, og døpt i Nykirken 2. januar 1898.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Frank Andreas Gundersen

Andre barn av Peder Gundersen og Mathilde Amalie Svendsen Det er så vidt jeg vet født følgende andre barn: Trygve Andreas Gundersen ca 1901, Marius Gundersen, Georg Antoni Gundersen f. januar 6, 1892, Anni(e) Gundersen, Petra Gundersen, Magdalon Gundersen, Hagbart Gundersen, Sigrid Magdalene Gundersen juni 6, 1893,Er det noen som kan gi meg ytterlige opplysninger om Peder Gundersen f. 1866(1867) Fødested, Foreldre, dåp, .......???? Håper på positivt svar. MVH Frank A. Gundersen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ved vielsen står det at Peder Gundersen var født i Domkirkesoknet i Bergen LenkePeder Gundersen var ifølge innførselen ved vielsen sønn av arbeidsmann Gunder Endresen, mens bruden var datter av los Georg Fredr. Svendsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Jeg tror kanskje dette er Peder/Peter. Lenke Gunner Endresen og Anna Nilsdatter giftet seg i Dale , Holmedal 31.05.1861.På Fylkesarkivet Sogn og Fjordane finner jeg fire barn.To barn ble født på Askøy , Gravdal og Kjøkkelvik. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen
Gjest Rune Thorstensen

Det var tydeligvis en feil i lenken.Anna ble født på Laukeland 27.09.1839 av foreldre Nils Olsen og Jannikke Andersdtr. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frank Andreas Gundersen

Nok en gang må jeg bare takke alle 'dektektivene' for en utrolig flott innsats Jeg er bare kjempefornøyd med alle de raske svareneThanks a million............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.