Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Bjørg-Martha Berntsen

[#15980] Hvor ble det av jentungen..??

Recommended Posts

I folketellinga 1901 for Aurskog-finner jeg en jente på ca.3 år hos sine besteforeldre.Faren er kjent men mor ukjent.I tellinga står jenta oppført med navnet The!!!Pauline Kristiansdatter-besteforeldrene dør før1910--og ingen har hørt om denne jenta--skulle vært moro å funnet ut hva som skjedde og om hun har noen etterkommere.Hennes foreldre var aldri gifte-og hun ble vel derfor 'svartelistet'.Takknemmelig for all mulig hjelp!!Beste hilsen Bjørg-Martha

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Først, i 1900 tellingen så står det at The!! er f. 1895. Hun bør da være konfirmant ca 1910. Disse konfirmantene er filmet.Siden du bor i Aurskog, ta en tur på ditt bibliotek, de pleier å ha kirkebøkene for i hvertfall det lokale kirkesognet. Kanskje du har flaks, kanskje du finner henne blandt konfirmantene? DU bør og se etter hennes dåp i kirkeboken og finne barnets mor.Lykke til!Lenke til 1900tellingen Lenke

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk for rask tilbakemelding--MEN det med kirkebøker i Aurskog-det er allerede prøvd-uten resultat.Moren er vel fra en annen kommune og det er jo mulig at hun har tatt jenta med seg inn i et nytt ekteskap og byttet etternavn!!Skal ikke være enkelt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Laila N. Christiansen

hva med konfirmasjon? Laila

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Jan Frode Johansen

Bjørg Martha: Her er min nye e-post adresse om du ikke har den! jafjohan@start.no Takk for bildene pr. e-post. Nå har jeg bilder av familien til Otine til deg! mvh Jan Frode Johansen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.