Gå til innhold
Arkivverket

[#15980] Hvor ble det av jentungen..??


Gjest Bjørg-Martha Berntsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg-Martha Berntsen

I folketellinga 1901 for Aurskog-finner jeg en jente på ca.3 år hos sine besteforeldre.Faren er kjent men mor ukjent.I tellinga står jenta oppført med navnet The!!!Pauline Kristiansdatter-besteforeldrene dør før1910--og ingen har hørt om denne jenta--skulle vært moro å funnet ut hva som skjedde og om hun har noen etterkommere.Hennes foreldre var aldri gifte-og hun ble vel derfor 'svartelistet'.Takknemmelig for all mulig hjelp!!Beste hilsen Bjørg-Martha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei! Først, i 1900 tellingen så står det at The!! er f. 1895. Hun bør da være konfirmant ca 1910. Disse konfirmantene er filmet.Siden du bor i Aurskog, ta en tur på ditt bibliotek, de pleier å ha kirkebøkene for i hvertfall det lokale kirkesognet. Kanskje du har flaks, kanskje du finner henne blandt konfirmantene? DU bør og se etter hennes dåp i kirkeboken og finne barnets mor.Lykke til!Lenke til 1900tellingen Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg-Martha Berntsen

Tusen takk for rask tilbakemelding--MEN det med kirkebøker i Aurskog-det er allerede prøvd-uten resultat.Moren er vel fra en annen kommune og det er jo mulig at hun har tatt jenta med seg inn i et nytt ekteskap og byttet etternavn!!Skal ikke være enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Jan Frode Johansen

Bjørg Martha: Her er min nye e-post adresse om du ikke har den! jafjohan@start.no Takk for bildene pr. e-post. Nå har jeg bilder av familien til Otine til deg! mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.