Gå til innhold
Arkivverket

[#15985] Viet i Bjarkøy 1815 hvor ble de av


Gjest Terje Skrolsvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Skrolsvik

Jeg har notert Nils Henriksen og Rebekka Didrichsdatter (f.okt 1790)Leikvik,Torsken,viet i Bjarkøy i 1815. Men siden har jeg ikke klart å oppspore hvor de ble av.Jeg har notert Rebekka som fadder i Tranøe kirke 5/9-1732 på Danilken Margrethe Andersdatter, som hun er tante til.Noen som kan gi meg et spor videre ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Atle Jan Westrheim

I Bjarkøy Bygdebok bind II på side 293 er de nevnt under 'Kirkelige forretninger vedkommende utenbygdsboende'. Ekteviet 1815, Nils Henriksen m/ Rebekka Didriksdatter. Begge fra Leikvik i Torsken. Så det kan i allefall se ut som at de kun var på gjennomfart på Bjarkøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Skrolsvik

Ja hadde bare kirkebøkene for Berg og Torsken eksistert. Desverre finner jeg ikke paret med barn i noen av bygdebøkene. Mulig jeg må til statsarkivet i Tromsø for å sjekke om det finnes skifte etter en eller begge. Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...
Gjest Terje Skrolsvik

Har nu funnet litt mer om Rebecca. Hun er før notert som fadder til sin brors barn i Tranøy 1832, og hun er nu og notert som fadder i samme område febr. 1836. Men hvor holder hun og Nils Henriksen til ? I 1865 tellingen har jeg ikke funnet de så da er de vel døde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.