Gå til innhold
Arkivverket

[#15987] Johan Anton f. 1824 - hvor kommer han fra på Sør/Østlandet


Gjest Tore Granly
 Del

Recommended Posts

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Hei Tore. Har du noe mer informasjon om denne Marthe Larsdatter som du har funnet på Nes i Romerike? Har du funnet henne også i 1801? Et raskt søk for meg ga ingen klare treff, men ei uekte født Marthe Larsdatter som datter av Mari Andersdatter, hennes alder ikke er så veldig gal i forhold til ditt treff.Det var et par ting her som jeg hektet meg på. Det ene var Nes, det andre var noe du skrev om at 'Jeg har videre fulgt Andreas videre etter han blir Rotehjønsbarn og vandrer rundt, samt straff for naskerier osv'.Kan hans far ha vært av Romani-slekt? Er det noen indikasjoner på det ellers i deres liv?I såfall kan dette være Johan Antons foreldre (kfr nr 81)?LenkeDetter jo bare en nok et innspill i din 'vide' etterlysning, men.... mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Æsj. Fant umiddelbart etter at jeg sendte ut denne en kilde som sier at Marthe Marie er født 02.05.1802. Beklager at jeg ikke fanget denne opp før jeg sendte den forrige...mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore Granly

min 'Marthe' er født i 1791 og er denne 'uekte' Marthe som Terje viser til. Muligens denne Marthe flyttet til Drammen i 1815. Det sporet har jeg ikke fått fulgt endaTore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Rehn Holm-Johnsen

Bare en korrigering. Det er ikke jeg som viser til denne uekte Marthe, men Heidi som gjør det. Mitt bidrag her var dessverre et bomskudd.mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.