Gå til innhold
Arkivverket

[#15990] Problemer med å svare her på forumet


Gjest Arne Langås
 Del

Recommended Posts

Gjest Arne Langås

Godtfolk. Jeg har støtt på problemer her på forumet. Ta en kikk på tema 15792 (Ole Rye f. ca 1797 i Trøndelag). Mitt innlegg står som nr. 11, og ser hos meg ut til å bestå ene og alene av ordet 'Olesen'. Jeg skrev en tekst på flere linjer, men disse er ikke med. Det merkelige er at jeg ikke innledet med 'Olesen', ei heller avsluttet jeg med dette. Ordet er ikke brukt som stikkord i temaet, men var nevnt et par ganger i teksten jeg skrev.Når jeg står ute i temalista får jeg imidlertid opp noe annet; så lenge mitt innlegg er det siste som er skrevet, vil begynnelsen av min tekst komme opp når jeg holder pekeren over. Når jeg klikker meg inn ser jeg derimot bare 'Olesen'. Er det bare jeg som ser dette? Har andre hatt liknende problemer?Mvh Arne Langås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Kan legge til at det bare står 'Olesen' også i 'forhåndsvisninga' (siste godkjenning før innlegget legges på plass). Har prøvd å svare på andre innlegg, og der fungerer det normalt. - - - Forstår rett og slett ingenting av dette.Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Problemet er løst. Siste tegn før 'Olesen' var en vinkelhake med åpning mot venstre ('større-enn' kaltes det visst i grunnskolen). Når jeg fjernet fungerte alt som det skulle. Har prøvd litt ymse her nå, og det ser ut til at alt før vinkelhaken på et eller annet vis blir 'usynlig'. Det må ligge der; det kommer jo fram på temalista. Likevel vises det ikke, verken på 'forhåndsvisninga' eller i selve innlegget.Jeg har prøvd med hake som har åpning den andre veien, og den vises på normalt vis.Mvh Arne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Slike haker blir brukt i html tekst, det er nok derfor innlegget ditt ikke kommer opp. Olesen må derfor ha vært det eneste du skrev utenom disse hakene.mvh Kjellaug

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Jo, jeg har vært inne på tanken at det er 'mistolkede html-koder' i en eller annen form. Det merkelige er at jeg ikke brukte '

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Hva mener du her med forhåndsvisning? Antar at du mener det som nedenfor står som 'b'.a. Visning ved siste bekreftelse før innlegget legges på plass. Her får jeg opp det samme som i det endelige innlegget (d.v.s. teksten før omvendt '

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

og min test med akkruat det samme til høyre, er ikke her. Det vet vi. Dette er ikke noe nytt, men de som har med forum at bedrive har mer enn nok å gjøre .... L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Aasprong

I den testen jeg foretok var det ikke overenstemmelse mellom den visningen som gjøres etter at man har trykket på 'Legg innlegget på plass' og den endelige visningen, m.a.o. alternativ 'a' i Arnes innlegg (8).For meg virker det som om dataene blir behandlet 2 ganger.<Ny test>EAa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Aasprong

Teksten over ble lagt inn etter først å ha valgt 'rette på innlegget'.Under er den samme teksten lagt rett inn:<Ny test>EAa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Einar Aasprong

Den tekst'kodingen' som vises under 'bekreftelsen' var den samme i innlegg 11 og 12 som i innlegg 6, men sluttresultatet blir ikke det samme.EAa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.