Gå til innhold
Arkivverket

[#15993] Arne Johan Olsen, Lund


Gjest Wanda Østbø
 Del

Recommended Posts

Gjest Wanda Østbø

Kan noen hjelpe meg med opplysninger om denne mannnen:Arne Johan Olsen f.12-5-1888,Lund. Jeg vet hvem foreldrene er, men ikke hvor han ble av. Finner han ikke i noe register.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Kanskje du kan fortelle oss litt mer om ham?? Hvem var hans foreldre og hvor er de i 1900? Hadde han noen søsken? Etc. Kan han være satt bort siden du ikke finner ham?Har du sjekket døde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Østbø

Hans foreldre er forsvunnet fra Lund i 1900, og jeg har ikke funnet ut hvor de ble av, men jeg finner hans søster Gabrielle(tema 15979) i Tysvær i 1900t Hans foreldre het Arne Olsen f. 1949(Ukjent opphav,ennå) og Ingeborg Berntsdtr.f.7-2-1860 i Lund.wanda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

1.Har du sjekket faddere til hans søsters barn?2. Har du undersøkt om de kan ha emigrert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Østbø

Jeg går ut ifra at du mener fadderne jeg nevnte i tema 15979,jeg har sjekket , men der er alt for mange med de navnene! 2.Har ikke tenkt den tanken ,nei! Det må jeg nok sjekke, men jeg mener å ha hørt at Ingeborg Berntsdtr. flyttet, giftet seg på nytt, med baker Hans Ole Olsen,Stav., jeg har lett etter dem mange ganger, uten å få napp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nina Møller Nordby

Det hadde vært kjempefint om du hadde sagt det i første innlegg. Far Arne er antakelig død.Finnes det overhode flere barn enn Arne J. og Gabrielle?????????? Har du sjekket kirkebøkene? Og hvor ble de isåfall av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Østbø

Ingeborg Berntsdtr. fikk kun 2 barn med Arne Olsen. Nei, jeg har ikke sjekket kirkebøkene,det var det jeg håpet på at noen kunne hjelpe meg med her. Det var nettopp hvor de ble av som var mitt spørsmål,så det vet jeg ikke enda!Takk wanda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Utvandrersenteret i Stavanger har sikkert kirkebøker for Lund,det har trolig også Statsarkivet-du får ta deg en bytur.Hilsen Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnete Schjønsby

Godt å se Sigbjørns kommentar. Det å komme seg til arkivene kan være vanskelig for mange. Av ulike årsaker - geografi, småbarn, tidskonto, fysisk bevegelighet, etc. Selv har jeg vært i flere av disse situasjonene, og vet godt hvor viktig det da er å ha ukjente venner 'der ute' som enten har funnet ut tingene fra før, eller har anledning til en ekstra kikk når de selv er på arkivet.Min erfaring er at det kan være greit å gi beskjed om at man faktisk ikke har anledning til selv å oppsøke arkivene, hvis det er den typen spørsmål man stiller.Når man har blitt hjulpet selv, blir man ekstra hjelpsom og raus mot andre. Dette gjelder sikkert ikke alle, men mer enn nok til at det må være verdt det å hjelpe ukyndige, ukjente og immobile. Og om vi ikke får vår lønn her i Brukarforum, så finns det nok håp annetsteds!La oss sammen sikre at dette forblir et forum for raushet og hjelpsomhet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnete Schjønsby

PS. Det jeg egentlig hadde tenkt å si, var at om Wanda ikke har tilgang til bygdebøker for Lund, så er det ikke noe problem for meg å taste ned det lille som finnes av informasjon om disse folkene. Ikke stort mer enn det du har, kanskje. Agnete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Østbø

Da jeg begynte med slektsgranskning ante jeg ingenting om disse folkene, bare at min oldemor het Gabrielle Olsen og kom fra ett sted i Norge. jeg lånte bygdebøker via bibliotekene og leste fra perm til perm helt til jeg fant dem, det var både moro og lærerikt! Da hadde jeg ikke hørt om digitalarkivet, som jeg i ettertid har fått veldig god hjelp fra, og vil dermed benytte anledningen til å takke så mye for det. Så jeg har nok fått med meg det som står i bygdebøkene for Lund, men takk for tilbudet! wanda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Hei! Faren hette Arne Olsen GRUE.Kansje han kalte seg Grue? Wanda.Jeg har en hel de av det Øystein Sunde synger om MB og Tv på do,men ikke tid til å spole film om sommeren. Jeg har derimot noen venner som kansje har tid,kan ikke legge ut deres adresse her men send meg en mail Wanda så skal jeg videreformidle. Hilsen Sig---

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sigbjørn Sandsmark

Mail adressen min er å finne diverse steder ,for eksempel under DIS VA, og ved å søke på navnet i ruta øverst. sig-san@frisurf.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.