Gå til innhold
Arkivverket

[#16000] Kyrkjebok for fødte i Trondheim, Sør Trøndelag.


Gjest Mariann Stokken
 Del

Recommended Posts

Gjest Mariann Stokken

Anton Johansen/Johannessen f.27.05.1860, i Trondheim, ukjent kvar. Faren heitte Mathias Johansen, mor ukjent(far er enkemann 1865)LenkeEr det nokon som har div. kyrkjebøker, og kan slå opp? Skulle gjerne visst namnet på mora til Anton.Takk.Venleg helsing Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Håvard Ler

Den Anton du viser til Jan Frode, var født 8.mars 1859 i Flå i Melhus, og døpt i Flå kirke 18. april. Foreldre: Vognmand Johannes Arntsen Lillehammer og Martha Olsdtr. Kålstad. Gusdal er oppført som oppholdssted.Da er vel ikke det den Anton som du etterlyser Mariann?Mvh Håvard Ler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mariann Stokken

Nei, det er nok feil.Eg har forresten funne han att i Stavanger 1900, saman med familien.LenkeDet ser ut til å vera samme mann som i 1865.Mariann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hvis det er til noen hjelp, finner jeg storesøsteren Christane født 17.9.1843, døpt 19.11.1843 i Larvik. Far oppført som Mathias Johannesen, mor som Anne Cathrine Johannesdtr.Samme paret får også Magnus døpt 1.3.1846, Johan døpt 5.3.1848, Carl Andreas døpt 5.8.1849, Johannes døpt 4.4.1852, Oscar Emil døpt 30.4.1854, Anne Sophie født 5.12.1856, døpt 5.4.1857.Finner forøvrig et par: Mathias Johansen og Anne Cathrine Johannesen gift i Moss (hvor Mathias er født) 10.8.1838, hans far der oppført som Johan Johannesen, hennes som Johannes Simonsen.Da er det kanskje de samme som får barn i Glemmen (Fredrikstad) 7.4.1839, døpt 20.5.1839.Forøvrig finner jeg Mathias Johannesen født i Moss 15.1.1817, døpt 20.1.1817, foreldre Johan Johannesen og Juliane Marie Mortensdtr. Foreldrene gift 26.12.1815 i Moss.Anne Cathrine finner jeg født i Rygge 30.9.1816, døpt 13.10.1816, foreldre Johanens Simensen og Anne Sophie Larsdtr.Men det du er mest interessert i å vite er vel om denne Anne Cathrine dør i Larvik, eller om hun også er mor til Anton i Trondheim...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

PS: Får du ikke napp her, ville jeg forsøkt en e-post til Statsarkivet i Trondheim (tlf. 73 88 45 00). De kan sikkert hjelpe deg! Lykke til!statsarkivet.trondheim@riksarkivaren.dep.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ingeborg Kr. Støwer

Hei! Nå håper jeg noen kan hjelpe meg.. 'Leter' etter min oldemor Pauline Ingebrigtsdatter f. 1866 i Målselv. Datter av Ingebrigt Johnsen født i Tønset prestegj. og Ingeborg Olsdatter tror hun ble født i Tydalen(?) Min mormor er født 30.08 1893 i Trondheim. Hennes far var Severin Martin Svendsen f.1857 i Tromø Sogn.Han var handesfullmektig, og kom nok i kontakt med Pauline kanskje i Oslo. Han var gift med Elisabeth Thomasine f.1858 i Lillesand. Pga at min oldemor ikke kunne ta seg av datteren selv, ble hun satt til pleieforeldre i Tronheim; Albrigt og Olava Hegstad, med siste kjente adresse Øvre Møllenbergs gate 37 b. Min mormor hadde et godt liv hos dem! Men alså hennes mor, tror jeg reiste til Amerika på høstparten 1893 eller vårparten 1894. Har funnet at hun kom til Amerika, men ikke hvor, og om hun ble boende der...Min mormor døde i 1983, uten å ha vishet i hva som hente med moren.. Fare hadde hun ikke kontakt med. takk for hjelpa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hallvard Bragstad

Når du skriver ? bak fødested, antar jeg at du her ikke er sikker på om Ingeborg Olsdatter var født i Tydalen. Kan det være Tylldalen, som ligger i Tynset?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, først må jeg si at dette temaet burde vel vært startet under et nytt innlegg, det hadde vært litt 'ryddigere'... :-)PAULINE INGEBRETSEN ble døpt 18 AUG 1867: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=100073302314&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeVet du hvor hun bodde før hun emigrerte? Bodde hun i Trondheim kan du sjekke her om hun finnes i Adressebog for Trondhjem 1888-1908:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Inger Bjørnaas

Hei, IngeborgVet ikke om du har disse opplysningene fra før, men i 1875 finner du din oldemor med familie i Målselv. Her står det at hennes mor er født i Tyldalen sogn, Tynset prestegjeld. Hennes far het Ole Larsen.LenkeHvis du legger inn et nytt innlegg vedr. denne saken, får du automatisk beskjed når du får svar.Beste hilsen Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.