Gå til innhold
Arkivverket

[#16015] min mosters man Daniel o Aspelund/Nielsen


Gjest Inger Pettersson
 Del

Recommended Posts

Gjest Inger Pettersson

Söker info om min mosters man Daniel O Aspelund född 11 april 1896 i Askers församling i Norge. Anlände till USA 23 april 1918. Gifte sig 1924 den 20 mars i Norska Ev Lutherska kyrkan i Brooklyn med Hulda Alida Concordia Johansson född 24 augusti 1895 i Rödeby Blekinge Sverige. Daniels far Anton Aspelund Nielson bodde på 532 A Henry Street St Brooklyn. Daniel och Hulda fick 3 barn Daniel, Roland och Solveige. Daniel hade även en syster Margarete som var född 3 dec 1899 död 11 april 1988 i Sattellite Beach Florida. Margarete och Hulda reste med samma båt Oskar II 1924 från Köpenhamn till USA. Vem kan hjälpa med med info om vad Daniel tog vägen och när han dog. Vänlig förfråganInger Pettersson Karlskrona

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

hei! Hva med å ta en telefon til denne mannen, og se om det er Daniels sønn: Name: DANIEL ASPELUND Address: 1318 MOKULUA DR City: KAILUA State: HI Zipcode: 96734 Phone: (808) 262-5112kanskje du til og med blir invitert til Hawaii???Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Pettersson

Hej LailaHur har Du hittat denne Daniel. Är han född mellan 1930 och 1940 eller senare. När Marie M Aspelund (Mamma till Daniel och Margarete) dog i USA 1959 då hade hon 2 söner (min mosters man Daniel) i Fort Wayne och Albert i Brooklyn Margarete också i Fort Wayne, syster Louise Svendsen och Hanna Larsson i Norge.Hälsningar Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Det er en i Minnesota og1 DANIEL ARTHUR ASPELUND SHAKOPEE MN 53 år gmlAspelund, Daniel 2400 Onyx Dr, Shakopee, MN 55379-2771 (952)445-8008 men, den på Hawaii er der ingen alder på. Heller ikke mellom navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.