Gå til innhold
Arkivverket

[#16018] Norderhov, Faafæng, Karl J Edvardsen


Gjest Mette Gjertsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Mette Gjertsen

Er det noen som vet noe mer om denne familien?? Feks om de har bodd her hele tiden (se lenke) Har funnet fødseldato, dåpsdato på fam.search...men er foreløbig mer interesert hvor de har bodd, og hvem deres datter Olga Karoline giftet seg med. Må finne ut om dette er den familien jeg er på jakt etter. LenkeI følge fam. search ble Olga Karoline f. 28/10-1897 og døpt 28/11-1897 (Haug, Norderhov)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Hei........nå har jeg endelig gjort litt fremskritt her. Det var min Oldemor Olga Braathen jeg var ute etter her, men nå vet jeg at det ovenfor ikke er den riktige familien. Fant etter mye om og men ut fødsel og dødsdatoen til både oldemor og oldefar.Det er Karl J Braathen f 15/04-1905 d 6/4-1981 og Olga Braathen f 19/09-1907 d 9/4-1976Karl var skomaker. De er gravlagt på Åros kirkegård, Røyken, Buskerud.Er det noen som vet noe vil jeg svært gjerne vite det. Nå når jeg har fødselsdatoen er det vel litt enklere!! :))))Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei Mette, vet du om de to er født i Røyken, eller flyttet de dit i 'voksen' alder?Dersom de er født i Røyken så kan en lett finne dem ved å se i en av de to aktuelle kirkebøkene: 9) 1898-1911 13 Innfl. fra 1890. Utfl. fra 1896. eller 10) 1903-1916 09 Konf. kun til 1909. Vigde til 1918. Døde til 1917.LenkeFår du ikke svar her, så får du ta deg en tur på det lokale biblioteket og se selv... :-) De fleste 'store' bibliotek har utstyr for å lese mikrofilm.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Nei vet ikke om de er født i Røyken, tror de er født i Buskerud, men Buskerud er jo ganske stort da!! Jeg skal dra å tråle over kirkebøkene uansett, men vet ikke når jeg får gjort det. Ble veldig utålmodig her.....så skulle gjerne bare ha fått vite litt mer :) Mvh Mette Gjertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

I 1905 brukte / fikk vi kansje ikke gårdsnavn med oss lenger, men du kan jo se på 'denne' gården: Lenkei Røyken 1900, hilsen Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen
LenkeDetta kan jo også være riktig?? Han trengte jo ikke å ha vært gift i 1900, siden Karl først ble født i 1905......... Må finne ut når Karl og Olga ble gift. Da er det nok mye som løser seg. Hvor de kommer ifra feks.Mette
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mette Gjertsen

Hei igjen!!Vet nå at i hvertfall 1 av de ble født i Sylling V/ Lier. Hvis ikke begge to :)) Muligens ble de også gift der.Mette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.