Gå til innhold
Arkivverket

[#16021] Fødte i Bergen


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg leter etter en Leif Eriksen som skal være født rundt 1912-1915. Foreldrene var Sigurd Johannes Eriksen og Oline Anne Marie (Lina) Sørensen. Jeg fant han ikke i 1912 tellingen for Bergen da jeg besøkte dere der for en kort stund siden og Sigurd J. Eriksen dør 14 feb 1915 og da blir tre barn + konen nevnt i skiftet. Har dere mulighet for å sjekke når han ble født eller om han står nevnt i skiftet etter sin far?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ved dødsfallet til Sigurd Johannes Eriksen er enken Lina og TO barn ført som arvinger, Astrid, 5 år, og Leif, 3 år. De bodde i baneveien 35C. Samme sted bodde de også ved folketellingen i 1917. Der står det at Lina Eriksen var enke, født 26. mai 1880, mens datteren Astrid var født 29. april 1910, og sønnen Leif var født 30. november 1911. Dette siste betyr at Leif må være identisk med den sønnen Sverre, født 30. november 1911, som står i folketellingen i 1912. Følgelig er det forståelig at det ikke er registrert noen Sverre Eriksen, født 30. november 1911, død mellom tellingen i 1912 og farens dødstidspunkt, og tilsvarende ikke ført noen Leif i samme periode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Tusen hjertelig takk for raskt svar igjen Yngve. Dette forklarer jo en del hvorfor jeg trodde der var 3 barn. *S*. Da satser jeg på at han het Leif Sverre og er den personen som dør 23 sep 1980 i Bergen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.