Gå til innhold
Arkivverket

[#16028] Gjør oppslag: Nannestad, Bjørke sokn


Gjest Heidi C. Huitfeldt
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Jeg har Nannestad bygdebok/Gardshistorie for Bjørke sokn og kan gjøre oppslag.I tillegg til gardshistorie inneholder boken også en liste med utvandrende til Amerika i perioden 1850-1880.Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Marit O. Fagerheim

Hei HeidiJeg er på leting etter aner til min tippoldefar Hans Nilsen f 1848 i Nannestad. Jeg har i innlegg nr. 17512 fått endel tilbakemeldinger som tyder på at foreldrene til Hans var Sophie Guldbrandsdatter (Aarstadeie i 1848) og Nils Hansen (også Aastadeie i 1848). Jeg er på utkikk etter en bekreftelse på at dette er rette foreldre, og i såfall også på utkikk etter informasjon om foreldrene og deres aner. Se mitt innlegg 17512 for mer info.Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Jeg er interessert i følgende fra Nannestad: Anna Dorthea Jensdtr f. 1841 i Nannestad og hennes foreldre Jens Thomassen og Johanne Fredriksen Biyler, samt deres forfedre. Jeg er også interessert i Annas eventuelle søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Marit,Aarstad/Årstad ligger i Nannestad hovedsokn og dekkes dermed ikke av den boken jeg har som gjelder Bjørke sokn. Jeg beklager at jeg ikke kan hjelpe deg.( Hvis/når du får bekreftet at Hans Nilsen & Sofie Gulbrandsdtr er Nils Hansens foreldre bør du se nærmere på denne karen på Aarstadeiet i FT1865: Lenke det kan kanskje være Sophies far. )Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi C. Huitfeldt

Kari,Har du noen opplysninger som antyder hvor i Nannestad Anne Dorthea og hennes familie holdt til? Jeg har lett litt rundt, foreløpig uten hell..På Familysearch finner jeg følgende: Jens Thomasen og Johanne Fredriksdr gift 29 des 1828, Nannestad.Barn: Marthe Maria 1833, Thomas, 1839, Anne Dorthea 1842, Gunhild Marthea 1845, Karen Fridriche 1847, Lina 1850.Har du funnet Anne Dorthea i FT 1865? Jeg har lett og lett, men finner ingen av søskenen, bortsett fra søsteren Marthe Maria som kan være denne damen gift i Hole, Buskerud [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60612.wc2&variabel=0&postnr=2591&fulle=true&spraak=n>LenkeMulig at den yngste søsteren Lina f 1850 kan være denne Karolina i FT 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari Larsen

Hjertelig takk for hjelp, Heidi.Du finner Anna Jensdtr, gift med Kristen Nilsen, i Østre Bærum, her: LenkeDet er derfor jeg vet at hun er født i Nannestad, men mer vet jeg ikke om det. I tillegg har jeg en avskrift av et brev fra hennes mann Christen Nilsen Hafnor (Kristen Nilsen), der det står hvem hennes foreldre er, og der kommer Johanne Fredriksen Biyler frem. Men siden dette er avskrift fra en eller annen original som jeg ikke har, kan det jo godt være at Bidsler er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.