Gå til innhold
Arkivverket

[#16029] Jørgen Schultz i Kristiania 1801


Gjest Laila N. Christiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Hårstadsveen

Ser at en av forloverne ved Jørgen Schultz og Marte Hågensdatters trolovelse var 'Nicholai Bech'. Jeg vil tro at Bech skal være Buch (se forøvrig innlegg 7310 og 8087). I tilfelle har vi antakelig å gjøre med bakermester i Christiania Wilhelm Nikolai Buch (ca. 1736-1801) - eller i hvertfall en av hans slektninger.Wilhelm Nikolai ble viet i Spydeberg 13.06.1770 med en Maria Berg, og blant deres 'forlovere' finner vi en løytnant Schultz! Et lite spor? (Takk til alle som har hjulpet meg med Buch og Berg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Kamsvaag Berntsen

Ja, de er nok håndverkere alle sammen, som også svigersønnen Andreas Bruun.Til Laila: Har du de tre øvrige barna til Dorothea Maria og Andreas Bruun så slipper jeg å lete dem opp. (Vielsesdatoen var riktig den, trolovelse 22.08.1811 - Aker Mini 11 1810-1819 7/10 f.209a)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Hei Geir! Takk igjen! Jeg har 4 barn på dem, og regner med at det er alle. Anne Christine Birthe Marie (min) Christian Jeronimus Carl JohanMer i morra evt. Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest David Widerberg Howden

Jeg har en 4XTippoldemor Agnethe SCHULTZ(1746-1799),hun var datter av Skomaker Mathias Olsen SCHULTZ og hustru Guru Jochumsdtr.Hun var født i Christiania-Kunne jo være i slekt med denne Jørgen!.Schultz er vel et litt spesielt navn på den tida?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Takk for innspill, David! Alt skal sjekkes nærmere utover høsten, når sola ikke lenger stikker sånn ubehagelig i øynene :)Jeg er pt. i Florida, så jeg får ikke gjort noe særlig.Takk for alle andre innspill og!!! Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.