Gå til innhold
Arkivverket

[#16030] Vigsel Skage/Floge i Hamre 1738


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hans Tostensen Skage og Marthe Chrispinsdtr. Floge, vigd i Hamre 1738: LenkeKjenner noen deres opphav, og hvilke garder Floge/Skage er det snakk om?Paret dukker senere opp på prestegarden i Fana ved sønnen Anders sin fødsel i 1749, hadde flytta til Skipaneset da sønnen Krispinus ble født 1750, og finnes så på Stend ved en dødfødsel i 1754. Videre skjebne kjenner jeg ikke til, så hvis noen kan bistå er det supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Desse er jølstringar. Ho var frå Fluge og han frå Støfring, iflgj. Egil Øvrebø. Dei har eit barn, Tosten, til dåpen i Askøy frå Strømsnes 2211 1742. Men eg har òg notert (truleg etter oppgåve frå Øvrebø) at dei hadde ein Tosten til dåpen i Hamre òg, 1009 1741.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Stopp litt. Der er mogeleg eg såg feil når det galdt Hans. Det er nok Marte som har vore innom Støfring før ho drog sørover. Øvrebø har 'NN' på gardsnamnet til Hans T. Men i kyrkjeboka for Hamre har vi altså funne 'Skage'. Sidan dei seinare hamna i Fana, er det ikkje urimeleg å tru at han var frå Skage i Fana.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

No har eg funne noko som du bør sjå nærare på. I boka til Øvrebø om soldatane i Store Nordiske krig, fann eg ein Anders Tostensen Skage. Han synte seg å vere frå Skage(n) i Sande sokn i Holmedal (no Gaular). I 1701-manntalet for NB er han einaste sonen (då 3 år) til Tosten Halstensen (då 28 år). Namnet Anders er jo brukt seinare, så ...?Eg har diverre ikkje bygdebøker for Gaular/Indre Holmedal her, men du har kan hende lettare for å få tak i slike - om då ikkje nokre andre kan slå opp?For finn vi ein Hans som son til Tosten H. på Skage i Gaular, vil eg tippe det er rette karen. Han budde jo etter vegen mellom Jølster og Bergen.Alternativt er der ein Tosten Olsen, opphaveleg frå Kobbeltvedt i Årstad som rak rundt og øksla seg i Fana tidleg på 1700-talet. Men eg finn ikkje noko kopling til Skage-garden der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Ludvig Kvamme

Marthe Chrispinusdatter sine foreldre: Chrispinus Johannessen Myklebust, Jølster 1681-1758, dør på Støfring, Kari Hansdatter Ålhus, Jølster 1680-1732, dør på Fluge. Chrispinus gifter seg 14.06.1733 med Borni Olsdatter Støfring og 25.03.1743 med Maren Pedersdatter Hegrenes. Marthe hadde en søster Berethe som også kom til Hamre og en bror Erik som kom til Flaktveit, Hamre.Hans døde i Bergen 1762 og Marthe døde i Skudevigen 1777. De døpte en datter Karen i Korskirken i 1738, de bodde da i Eidsvåg.Mvh. Johan Ludvig Kvamme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Takk begge to, for svært nyttige innspill! Kanskje er det nå også mulig å finne Hans Tostensens opphav - hvis dødsmeldingen i 1762 har fødested? De har jammen fartet en hel del rundt i bergensdistriktet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Ved dødsfallet i 1762 står Hans Tostensen oppført som 68 år gammel, hvis dette stemmer det ikke mange kandidater å velge mellom i 1701:En tiåring på Sundøen i Os: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=1701sba&variabel=0&postnr=9307&fulle=true&spraak=n>LenkeOg en fireåring på Urnes i Hafslo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hmmmm. Så gifter Hans Tostensen Sundøen seg i Os 26.10.1710, med Marta Olsdtr. Auchland: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=OSVIGDE&variabel=0&postnr=256&fulle=true&spraak=n>LenkeDet er riktignok ingenting i oppføringen av vigselen i Hamre 1738 som utelukker at han var enkemann:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Davidsen

Eg fekk YN til å sjekke bygdeboka for Gaular i dag. Der står det at Tosten H. på Skage(n) i Holmedal hadde fleire born, men at berre namnet på to var kjende; Anders f. før 1700 og ein Ole f. omlag 1713. Her kan det altså ha vore ein Hans i mellom, men noko sikkert om det er det ikkje råd å finne så langt.Grunnen til at eg har vanskar med å tru han er frå stader lengre borte, er den nære tilknytingen sunnfjordingar hadde til kvarandre på den tida. Men ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.