Gå til innhold
Arkivverket

[#16033] Døde i Bergen 1912-1972, Berge Christiansen død 1914


Gjest Heidi Tofterå Slettemoen
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Har noen anledning til å sjekke om det stemmer at denne Berge Christiansen var født i Manger 1871, og etterlot seg konen Sofie og sønnen Karl Johan f. 1901?Nummer: 275 Christiansen Berge mellembud Jul 30 1914: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Svaret er nok at det ikke er han som var født i 1871. Den døde i 1915 var 82 år gammel, og etterlot seg Nikolai, Christen, Magda og Hanne Christiane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Hmmm. Hvor er min mann blitt av da, tro? Konen dør som Sofie A. Kristiansen i Bergen, men Berge, som var født Sylta på Radøy har jeg ikke funnet. Jeg får lete videre! Mange takk for oppslagshjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Sofie A. Kristiansen, født i Haus 23. juli 1878, døde i Bergen i 1949, og som enke etter motorbåtfører Teodor Kristiansen, som døde 17. juli 1918.Ved folketellingen i Bergen 1912 finner jeg ikke Berge Kristiansen, født 1871 i Manger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Da er jeg jo helt på villspor her! Fullstendig! Det var jammen greit du kom på banen - takk igjen!Paret jeg søker er disse: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=vigd1816&variabel=0&postnr=30279&fulle=true&spraak=n>LenkeBerge Kristians. Sylte og Sofie Alvilde Johannesdtr. Hammersland gift 19 Feb 1899 i Årstad. Paret er i 1900-tellingen å finne i Nedre Strimmelen, Årstad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

PS: Når jeg nå likevel har lagt alt på bordet i feil forum, så trenger jeg hjelp til å finne Sofie Alvildes foreldre også, hun er født 1881-82 i Fana. Hvis det er tid og anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Jeg tar med meg dette over i brukerforum, nytt tema 16079. Takk for hjelpen her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.