Gå til innhold
Arkivverket

[#16034] Hemne


Gjest Gurli Heimsbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Gurli Heimsbakk

Har noen kirkebøker fra Hemne?? Jeg skulle fått sett etter om noen saker...Ane (Groeggen) Andersdatter f.ca 1791 --foreldre???????Eli Olsdatter(??) Aune (??) f.9.1.1794Amund O. Skårild f. 1820 foreldre + hvorfra??? Mulig far var Ole Amunds. og mor Kari ????Elen J. Bjerkø f.1827 sjekke for hvem foreldre var og hvor de kom fra ( mulig John 1797 og Sissel f.1802)MVH, Gurli Heimsbakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Spjøtvoll

Jeg har notert: Eli Olsdtr. Aune f. 9. jan 1794 d. 1. des. 1852 i Hemne, g.m. Paul Johnsen Hafsmo f. 7. apr. 1793 d. 4. apr. 1869 Hemne.Eli's foreldre:Ole Amundsen Aunet f.1764 d.1845 - Ingeborg Olsdt Vuttudal f.1768 d.24.apr.1850Paul's foreldre:John Andersen Krokstadør f.1753 d.1.jan.1829 - Anne Povelsdtr. Hafsmo f.1769 d.20.jan.1845Mvh. Tommy Spjøtvoll

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Syvertsen

Hei TommyJeg har også John Andersen Krokstadør f.1753 d.1.jan.1829 - Anne Povelsdtr. Hafsmo f.1769 d.20.jan.1845, men manglet Paul.Har derimot mange Spjøtvold, bl.a. min mormor Karen Thora Spjøtvold datter av Knut Ellingsen Spjøtvold og Beret Larsdatter Forren. Knut er sønn av Elling Trondsen Spjøtvold og Gjertrud Knudsdatter Vutudal. Har du noen av disse?MVH Roar Syvertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Spjøtvoll

Hei, Roar. Jo da, disse har jeg. Men kun for å rekonstruere evnt. anetap. Dvs. disse er tett inntil min familie også.Beret Larsdtr. Forren er datter av Lars Andersen Forren f.1861 og Ane Velliksdtr. Hegstadseter. f.1863.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Spjøtvoll

Fødselsdatoene jeg førte opp var til hhv. Knut og Beret.Det riktige skal være: Lars A. Forren 17.6.1811-18.12.1869, Ane Velliksdtr. Hegstadseter 2.1.1825-4.3.1903Mvh. Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tommy Spjøtvoll

Roar, jeg sitter å titter litt i databasen min og ser at vi også har andre interessante fellesaner. Via Ølstad, Hval og Hennum er vi over i Lier og etterhvert til slekten Tordenstjerne. Har du god oversikt der?Beklager Gurli at det kan virke som vi kupper innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurli Heimsbakk

mmmmmm ja... Greit det...men det ikke min slekt.... Forstatt står jeg fast noen av de navnene over..om noen vet noe om dem :o)GH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Roar Syvertsen

For å ikke spore helt av lager jeg et nytt tema: Ølstad, RøykenVedr. Lars A. Forren har jeg - født 17.07.1811 død 19.12.1869 (kilde: Agnar Merkesnes)mvh Roar Syvertsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.