Gå til innhold
Arkivverket

[#16037] Johannes Bredesen Bjørkhaugen,Grue i Solør


Gjest Albert Flisnes
 Del

Recommended Posts

Gjest Albert Flisnes

Johannes Bredesen Bjørkhaugen født 21. desember 1860 i Grue emigrerte til Amerika ca. 1900, Hans foreldre var Brede Bredesen Bjørkhaugen født i 1830 og Karen johannesdatter Bjørkhaugen født i 1835. Jeg har funnet dette under emigranterlista: (4.08.1905 Johannes Mathis.? Bjørkehaugen ug arb. m 46 Eidsvold (Grue) Montana 40 Lie Hellig Olav 328 46) Her er etternavn Mathis. ellers så stemmer alder og at han var fra Grue, men dette kan være et blindspor! Johannes hadde en bror som het Ole og som bodde på Eidsvoll på gården Grimset. Jeg har imidlertidig funnet en Johannes Bredesen i staten Illinois USA i 1900 tellingen der, men kommer ikke inn for å se hva som står om han, så hvis noen som har tilgang til tellingen kan gå inn å se hva som står om han er jeg takknemlig for all hjelp. Hilsen Albert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albert Flisnes

Takk for raskt svar Laila.Kunne du prøve å se etter Johannes B. Rismoen. De bodde på en plass med navn Rismoen før de flyttet til Bjørkhaugen. Ellers er nok opplysning som jeg skrev om Johannes Mathis.feil. Han kom fra en annen plass i Grue. På forhånd.takk!! Alb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Første steg er å finne ham emigrert. Hva er din kilde for at han har emigrert? Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albert Flisnes

Jeg har ikke klart å finne ham på noen emigrantliste på nett. Søster til min morfar husker det kom brev fra ham fra Amerika. Det er det eneste jeg har å gå etter! Alb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila N. Christiansen

Greier dere å tidfeste noenlunde det brevet da? Var det når denne damen var et lite barn, eller når hun var gammel, og når levde søsteren?Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albert Flisnes

Jeg vil tro at brevene fra Amerika kom fra 1900 og utover til ca. 1930. Søster til min morfar ble født ca.1920 og hun husker brevene som kom.Hun lever ennå så jeg kan spørre henne om hun husker i hvilken stat Johannes bodde. Alb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.