Gå til innhold
Arkivverket

[#16048] Søker info fam. Hanna & Anton Edvin BLAD, Foswinckelsg. 12b, Bergen (1885-99)


Gjest Rolf Lindstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Lindstad

Er det noen som kan hjelpe meg å finne aner til min oldemor Hanna Olise Halvorsdatter Teslie, gift Blad, som bodde ca 1885-1899 i Foswinckelsg. 12b i Bergen og fra 1900 i Geble Pedersensgt. 12, Bergen?I Kirkebok Johanneskirken i Bergen, År 1885, Bok 11, Side 9 står det: 'Far: Halvor Teslie, Mor: Karen Ingebrigtsdtr.' Født Halvorsen i Throndhjem i 1856, hennes far var forpakter Halvor Iversen Thesli. Videre står det at hun ble konfirmert 1872 i Kvikne i Fana, men jeg har ikke funnet henne i konfirmasjonsboken.Pladsen Nergaard nordre, Kvikne, S-Trøndelag i 1865, har jeg funnet en datterdatter på 10 år ved dette navn, men er dette riktig person (Oldemor)? Kilde: Lenke.Jeg tror at oldemor var gift i et tidligere ekteskap, med Jernbanearbeider Frants Johan Gustavsen som døde i Bergen 3 Maj 1884.Min oldefar het Stenarbeider Anton Edvin Amundsen Blad som kom fra Toftedal i Elfsborg len i Sverige. De ble gift 27 Dec 1885 i Johanneskirken i Bergen.De fikk barna: Laurits Antonsen Blad (14 Mar 1886):[url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=arkivverket/doep1816&variabel=0&postnr=35779&fulle=true&spraak=F>Lenke Alma Josefine Marie Blad (29 Maj 1887):Lenke Harjet Amalie Blad (30 Mar 1891):Lenke Frants Peder Blad (6 Aug 1893, min bestefar):

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei Rolf, ja jeg tror hun du fant på plassen Nergaard nordre i Kvikne, Hedmark i 1865 må være rett person. Hun må bo hos mormor og morfar, da hennes mor het Ingebrigtsdatter. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=f60440.wc2&variabel=0&postnr=270&fulle=true&spraak=n>LenkeHun er født 5 nov 1856.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Lindstad

Takk, det var flott.., får lete videre etter anene til Hanna's far, noe jeg tror ikke blir så helt enkelt da jeg ikke har klart å finne frem til en forpakter ved navn Halvor Iversen på Thesli gårdene rundt Trondhjem.Har ikke funnet forbindelsen på hvordan oh hvorhen.. moren til Hanna fra Kvikne i Hedmark møtte denne forpakteren Halvor Thesli i nærheten av Trondheim. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, moren til Hanna ble født ca 1830, i Kvikne. LenkeForeldre til Karen Ingebrigtsdtr: Ingebrigt Olsen født ca 1788 i Størens prestegjeld, Sør-Trøndelag, Norge og Berit Knudsdatter, døpt 2 Aug 1801 i Kvikne, Hedmark, Norge. Berit's foreldre er Knud Halvorsen og Karen Halvorsdatter.Så da stemmer post #2, at Hanna bor hos sine besteforeldre på Nergaard nordre i Kvikne, Hedmark i 1865.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Lindstad

Takk for ditt engasjement Jan, men faktum er at det er jeg som har lagt inn den referansen som du henviser til i din lenke.Faktum er at jeg tviler på at det er rett da jeg ikke har funnet frem til noe vital informasjon som bekrefter dette, hverken i kirkebøker, folketellinger eller annen vital kilde. mvh Rolf :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.