Gå til innhold
Arkivverket

[#16049] Maud Astrid f. 1922 i Bergen, foreldre?


Gjest Ole Bjørn Darrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Bjørn Darrud

Hei noen som har tilgang til kirkeboken i Bergen? På vegne av en svensk etterkommer søker jeg foreldre osv til Maud Astrid f 24.5.1927. Hun skal ha vokst opp i Bergen. Mvh Ole Bjørn Ref. også innlegg 15855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Yngve Nedrebø

Det er nok atskillig mer enn EN kirkebok i Bergen i 1922! Det er vel snarere snakk om 10-15 ulike sokn og menigheter. Og problemet er egentlig at det kunne gå flere måneder fra fødsel til dåp, slik at det er atskillige tusen døpte å bla seg gjennom. Og så er jeg usikker på om det er 1922 eller 1927 som er fødselsåret. Jeg har prøvd fødselsstiftelsen og et par av de større menighetene, men uten resultat så langt.Et pikenavn ville gjøre søket langt lettere, da det ville åpne for å finne vedkommende i folkeregisteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

Takk for at du svarer. Maud Astrid er 'född den 24/5 1922'. Hennes pike-etternavn er dessverre ukjent. Hun giftet seg og tok navnet Andersen. Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solveig Haaklev

Hei Hvis du har anledning til det,bør du ta en tur til Riksarkivet i Oslo Der finnes det en kilde som heter 'Folkemengdens bevegelse' Da kan du bestille 'Fødte piker i Hordaland 1922' Der har du alle menighetene i Bergen by Mvh Solveig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.