Gå til innhold
Arkivverket

[#16050] Knut Nicolai Andersen, f. 1924, Modum i Buskerud


Gjest Ole Bjørn Darrud
 Del

Recommended Posts

Gjest Ole Bjørn Darrud

Heinoen som har tilgang til kirkeboken på Modum? På vegne av en svensk etterkommer søker jeg foreldre osv til Knut Nicolai f 4.7.1924. Han skal ha vokst opp på Modum.Mvh Ole Bjørn Ref også innlegg 15855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runar Juvang

jfr innlegg 15855 ser det ut som et spor kan være Bonnerud. Finner to treff på Bonderud i bygdebøkene; Ole og Thea Bonderud som kjøper gnr 77 bnr 14 under Kaggestad i 1924 av Kristoffer Aasenikke akkurat innertier, men kan vel noe å gå videre påRunar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Bjørn Darrud

Takk for info! Jeg har selv sjekket kirkebøkene på Modum med følgende resultat:Klokkerbok III 2, 1919 - 1925, side 19, nr. 22 Født 4.7.1922, døpt 15.12. samme år, Knut Nikolai, foreldre Hans Jørgen Andersen f 1881 og Anna Randine Andreasdtr f 1884, boende på Bakken, gifte 1911 i Heggen, faddere Moren, Marta Skretteberg, Faren, Emil Gubberud.Mini 14b, 1906-17, s 80: Gifte 17.10. 1911, Hans Jørgen Andersen, født i Sigdal '81, konfirmert '96, far Anders Hansen gift med Anne Randine Hilsen?, tjp. Komperud, født Førde '84, konfirmert '99, far Andreas Andersen.Er det noen som vet om det er etterkommere på Modum idag etter Hans Jørgen og Anne Randine?Ole Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runar Juvang

Hei igjen Det kan hende jeg har noe, men det er nesten bare basert på mye navnelikhet, årstallpassende og litt magefølelse, så jeg har ikke lyst å legge det ut på nettet engang. Hvis du ønsker å gruble litt over disse spora så kan du kontakte meg på runar@juvang.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Jon Mamen

Ole Bjørn Darrud har nok skrevet feil årstall for Knut Nicolais fødsel og dåp. Det skal være 1924. Jeg har tilgang til Modums kirkebøker. Dåpen er ført i Nykirke k.bok og den fant sted 25 desember 1924. De øvrige opplysningene kan jeg bekrefte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runar Juvang

Hei Jon.. hyggelig med en sambygding :-)Jeg har en ide om dette kan ha noe med Skretteberg og gjøre. Jeg har en Hilmar Arthur Skretteberg født 28.8.1916 av foreldre Hans og Anna.Kjenner du noe til det?Runar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.