Gå til innhold
Arkivverket

[#16065] Når dør Evert Eriksen i Bergen?


Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy
 Del

Recommended Posts

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Evert f. 09.12.1820 i Bergen blir gift og enkemann allerede i 1859. Han får flere barn og i 1865 folketellingen for Bergen finner vi han og flere av hans barn i Jonas Reinsgade 17(gårdsnr 54, gatenavn 6). Jeg finner deretter alle hans barn registrert på ulike steder i 1875 folketellingen, men ingen Evert. Konklusjonen min er at han dør mellom 1865-75, men når? Jeg har lett med alle varianter der tenkes kan. Så nå trenger jeg hjelp til å løse denne gåten. Finner det rart om han skulle ha flyttet fra byen. Hans yrke var baker som de fleste av hans sønner også ble. Han var barndøpt Evert, men brukte Edvard en gang i 1865 folketellingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Nina Karlsen

Han kalte seg også Edvard Eriks. (f. 1821) da han i 1845 dro fra Bergen 'For at tage Kondition som Bagersvend' på Lærdalsøyri. Anna Dorthea Hansd. f. 1822 dro med 'For at indgaae i Ægteskab med bemeldte Bagersvend Edvard Eriksen'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solfrid Vestaberg Ormøy

Jeg har fått med meg at han en kort periode var i Lærdalsøyri, men han flyttet tilbake til Bergen og var der i 1865. Mulig han igjen kan ha flyttet tilbake til Lærdalsøyri, men finner han ikke på databasene her i Digitalarkivet som død i Lærdal, men kanskje de ikke er så godt oppdekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.