Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Agnete Schjønsby

[#16072] Høyland i Rogaland: Gabriel Hansen Kyllesvig/Kyllesø. Bygdebok?

Recommended Posts

Gjest Agnete Schjønsby

Gabriel Hansen var husmann på Kyllevig/Kjøllesø i Høyland. Han er der i 1865 og 1900, og er født ca 1824 i Høyland iflg folketellingene. Utenom DA har jeg brukt Family Search. Gabriel er gift med Maren Christine Johannesdatter Stokkeland, men jeg finner ikke ekteskapet deres. Jeg finner bare en passende Gabriel Hansen, han er ft. 24.4.1824 av foreldre Hans Jensen og Guri Ellevsdatter (gift 1810 i Høyland, men de ser ikke ut til å være der i 1801). Kan noen hjelpe med opphavet til disse folkene? Kanskje noen med tilgang til bygdeboka for Høyland (Jæren)?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Eva Wathne

Ref.: Ola Aurenes: Høylands gards-og ættesoge. Du finner Gabriel Hansson Kyllevik på side 250. Han var født 24.4.1824, død 17.3. 1911. Gift 25.8.1851 med Maren Kristine Stokkeland. Hennes aner finner du under Stokkaland i samme bok.Foreldrene til Gabriel var: Hans Jensson Valhaug, f. i Sola i 1785, sønn til Jens Jensson Skas og Laurensa Hansdtr. Harveland. For å finne mer om disse må du til Klepp, kirkebøkene finner du på Digitalarkivet. Hans ble gift 2.gang 13.12.1810 med Guri Eilevsdtr. Norland f. 1780. Nordland finner du også i 'Høylandsboka'.Hilsen Eva Wathne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.