Gå til innhold
Arkivverket

[#16084] Alting


Gjest Kai Samuel Gurrik Larsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Alex Lunel

Hei KaiJeg har litt mer opplysninger til deg angående Pieter Cornelisz Pollepel sin bror, som jeg har nevnt før er hans navn Aarjen Cornelisz Pollepel. Han er gift den 20.3. 1735 med Neeltje Corn: Boes, begge fra Petten. To barn har de sammen 11.9. 1735 Cornelis, og 4.1.1739 Claas.Jeg har nettopp startet en ny utvidet dialog med Nederland ifm disse mange, mange spørsmål som du har stilt angående stamfaren Jan 'Hollender' Pietersen fra Petten i Noord-Holland bla ønsker jeg informasjon hvordan hans liv var i perioden fra år f. 1728 - 1750 (til han blir gift med Tonje). I de nærmeste uker over nyttår kan jeg får svar fra Nederland. Ha en fredelig jul Kai med familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai S Gurrik Larsen

Hei Alex! Jeg er imponert over ditt engasjement i denne saken. Er dette forresten forfedre av deg også? Alt det du har funnet ut av er virkelig veldig interesant for meg å lese... Jeg har tidligere hørt at denne Jan Hollender var reisende/sigøyner fra Nederland. Hans sønn Ole (som ble stamfar for Alting'ene) hadde visstnok blåe øyne.Tusen takk til alle som har hjulpet meg i året som har vært. Ønsker dere alle en riktig GOD JUL! Også en spesiell julehilsen til Alex Lunel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...
Gjest Christian Fredrik Johan Waage

Heisan Kai.Kom over denne diskusjonen som var for noen år siden. Jeg har funnet ut at min tippoldefar Laurentius Petterse som var far til min oldefar Ole Peter Vilhelm Pettersen, kanskje er far til Lars Pettersen Alting også..? Om så er tenker jeg du har litt informasjon om foreldrene til Laurentius..? Mener det er Petter Alting og Anne Henriksdatter.På forhånd takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.