Gå til innhold
Arkivverket

[#16088] Har noen forsket på gårdene Hunstad i Nes og funnet plassen Hunstadstua ?


Gjest Rolf Lindstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Lindstad

Søker i aner til min tippoldefar Søren Lauritz Olsen Hunstadstua, f. 4 Nov 1827.Denne Søren Olsen fikk ett barn som ugift med Guro Kristoffersdatter Mangsetlykkja f. 24 Nov 1827. Hun har jeg en del opplysninger om, bl.a. at hun fikk barn med flere: [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=arkivverket/ft1865/f60419.wc2&variabel=0&postnr=2927&fulle=true&spraak=n>LenkeEtt av barna ble min oldemor Karoline Sørensdatter Mangsetlykkja f. 7 Jul 1857, og som døde på Lindstad u. V-Kjølstad eft. 1900. (Kirkeby S-Odal VIII, s.641)Men, det er info om tippoldefar Søren Lauritz Olsen Hunstadstua som Birger Kirkeby nevner i Bygdebok for S-Odal (bind III), 547 under Mangsetlykja jeg er på jakt etter da jeg ikke har klart å finne fram til mer info om ham eller plassen Hunstadstua. Jeg tror at foreldrene heter (Lenke)Ole Larsen Hunstad og Helene Sørensdatter Nes, født 1791:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Peter Wiborg

Det er vel du som har lagt ut dette også, da? :-)SOREN LAVRITZ OLSEN Christening: 04 NOV 1827 Nes, Akershus, Norway Parents: Father: OLE LARSEN Mother: HELENE SORENSDR [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100223666741&lds=1&region=12&regionfriendly=&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=All+Countries&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>LenkeMAREN ANDREA OLSEN Christening: 04 NOV 1832 Nes, Akershus, Norway Parents: Father: OLE LARSEN Mother: HELENE SORENSDR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Bodil Ed Iversen

Hei Rolf! Jeg tror jeg har funnet familien til din tippoldefar på Hunstadstua i Nes. I bygdeboka Nes på Romerike, Gådshistorie bd.III, s.577 finner vi Ole Larsen Vøyenbråten 1805-64 og kona Helene Sørensdatter, d. 1834. Av barn fra dette ekteskapet står nevnt bare Maria Andrea, f 1832. De kan ha hatt flere barn, det kan du sjekke i kirkebøkene. Helene døde altså i 1834. Ole Larsen var gift 4 ganger og hadde flere barn. Hilsen Bodil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bodil Ed Iversen

Hei igjen.Med det samme jeg blar i bygdebøkene så fant jeg også Ole Larsen og hans foreldre og søsken i samme bygdeboka under Vøyen på husmannsplassen Bråten I, s 191, hvor det står om Lars Olsen og hans to ekteskap hvor Ole er fra andre ekteskapet med Marte Olsdatter fra Dystland. Lars Olsen bodde tidligere på Rønnål. Gårdene Dystland og Rønnål er omtalt i samme boka. Lykke til! Hilsen Bodil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Rolf Lindstad

Heisann, Bodil..Ved et tilfeldig søk på stikkord jeg har lagt inn tidligere ser jeg først nå ditt meget nyttige innlegg om Ole Larsen.Tusen takk skal du ha! Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.