Gå til innhold
Arkivverket

[#16100] Hans Ole Olsen, baker, Haugesund


Gjest Wanda Østbø
 Del

Recommended Posts

Gjest Wanda Østbø

Kejnner noen til denne familien? Hans Ole Olsen, g.2.sep.1895, med Ingeborg Berntsdtr./Olsen,f.7.feb.1860 i Lund, Rog. Hans Ole Olsen, skal ha vært baker fra Stav., men bodde i Haugesund rundt 1900. De fikk datteren Anna sammen. Jeg finner dem ikke noe sted, og håper noen kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bengt kvammen

hei hans ole olsen f.1856 Myge Avaldsnes bakersvenn og Ingeborg Berentsen/berenstdatter f.1860 fikk Anna Hansine Olava 06/05-1896 døpt 31/05-1896 og Karl Gerhard Emil 14/07-1899 døpt 1308-1899 i Haugesund. de bodde da på Grønhaug og i skippergaten. En hans ole olsen f.1856 døde i haugesund 17/04-1914 gravl. 24/04-1914. bodde da i sørhauggata. hilsen bengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Østbø

Tusen takk for hjelpen! Kan jeg få spørre deg om hvor du fant dette+ Jeg har lett så mye, uten å finne no!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bengt kvammen

hei jeg har en database over avskrift fra kirkebøker i haugesund. der står det ogsa at ds. maskinist karl gerhard emil olsen gifta seg 6/7-1923 med ragnhild jonette 1904 f.johansen.de fikk 3 barn. Ingrid harriet f 30/10-1923 døpt 1/1-1924, Kristian berner f.27/4-1925 døpt.1/1-1926, Egil karl randolf f.20/1-1928 døpt.1/4-1928 da barna ble født dodde de i holmegaten 76, og skjoldaveien 60 far til ragnhild heter kristian Johansen mvh bengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Østbø

Takk igjen! Hu Ingeborg hadde sannsynligvis ein sønn(7år) med seg, når hu reiste til Haugesund og gifta seg. tror du at du kan sjekka om der står noe om han der? Arne Johan Olsen el. Arnesen f.12mai 1888,Surdal,Lund i Rog. Vi har funnet søsteren Gabrielle(1885) på en gård i Tysvær i FT.1900., men vi aner ikke hvor han ble av. wanda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bengt kvammen

hei igjen fant ikke arne johan, men jeg fant en gabrielle sofie født 23/11-1885 i lund som gifta seg med søren peter olsen 3/10-1907 i haugesund er det den rette gabrielle ? som hennes far står oppført ?? nils olsen mvh bengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bengt kvammen

hei ?? nils olsen er far til søren peter, far til gabrielle, sjømann arne olsen surdal, beklager feilen hilsen bengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanda Østbø

Hei! Ja, det er den rette Gabrielle og Niels Olsen er far til Søren, det så jeg at du fant ut av, men jeg blir veldig nysgjerrig når du skriver sjømann Arne Olsen Surdal. Står det noen plass at han er sjømann, og står det noe mer der om han. Jeg har nemlig litt problemer med å finne ut noe om han og hans opphav!Mvh wanda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bengt kvammen

hei det står bare far sjømann arne olsen surdal men jeg så at gabrielle fikk 2 barn med 2 forskjellige fedre i haugesund, men det vet du vel. mvh bengt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.