Gå til innhold
Arkivverket

[#16103] Hvordan tolkes familiestilling = S%øn% i folketellingen 1900 ?


Gjest Rolf Lindstad
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Lindstad

Kan noen fortelle meg om jeg kan tolke etternavnet Gustavsen i denne folketellingen fra Bergen 1900 til å være Hanna Blad's barn ? Lenkemvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det har vært skrevet 'Søn' i originalen, men dette er rettet til 'S'. Det er vel nærliggende å tro at man her har ment 'Svigersøn'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det viser seg at Carl Gustav Leonard, født i Fana 3. juli 1881, og døpt i Nykirken, Bergen 13. august samme år [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=doep1816&variabel=0&postnr=78336&fulle=true&spraak=n>Lenke, var sønn av Hanna Alise Halvorsdatter og jernbanearbeider Frants Johan Gustavson, født 1847. I merknadene i kirkeboken for Fana står det at det var lyst til ekteskap for de to hos presten i Nykirken, men jeg finner ikke at det ble noe giftermål.Ved folketellingen i 1891 kalles sønnen Karl Gustaf Leonard Blad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Lindstad

Takk for nyttig innlegg !Frantz Johan Gustavson døde like etter lysningen i Nykirken, den 3. mai 1884 og Hanna Blad ble deretter i stedet gift 27.12.1885 med min oldefar! Lenkemvh Rolf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.