Gå til innhold
Arkivverket

[#16128] Marie Nilson Winnabose, Alstadhaug, utv. 19.09.1888 til Kasson, MN


Gjest Jan Peter Wiborg
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, jeg har noen spørsmål ang. en 'Marie Nilson Winnabose', som står som utvandret fra Trondheim til Kasson, MN den 19.09.1888. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&filnamn=EMITROND&variabel=0&postnr=56007&fulle=true&spraak=n>LenkeDet jeg lurer på, er om dette kan være samme 'Nicoline Marie Nielsdatter', som er fra gården Vinnebak Østre i Skogn. Her er hun i FT-1865 Lenke og FT-1875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette Skogseth Clausen

Originalprotokollene finnes og oppbevares ved Statsarkivet i Trondheim (statsarkivet.trondheim@riksarkivaren.dep.no).Hvis det viser seg at opplysningene i databasen ikke stemmer med opplysningene i kilden, vil vi gjerne ha tilbakemelding om dette for da er det noe vi på sikt vil prøve å få rettet opp.Innrapportering om feil i databasene kan gjøres gjennom vårt feilmeldingssystem 'Korrektur' som du finner lenke til i den lyseblå boksen over dataene. Når du har klikket på Korrektur-lenken vil det komme en ny tallrekke foran hver person og disse tallene er lenker til et feilmeldingsskjema. Klikk på tallet foran 'din' person og fyll så ut skjemaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Jan Peter Wiborg

Hei, har fått tilbakemelding fra statsarkivet i Trondheim. De har nå sjekket orginalprotokollen for utvandrede fra Trondheim, og som etternavn på Marie stod det Nilson Winnabak. :-) Så dermed var det den personen jeg lette etter. Har sendt inn korrektur over vedkommede, slik at dere kan rette det opp.Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.