Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Liv Ofsdal

[#16137] FT 1900 Holmestrand

Recommended Posts

Guest Liv Ofsdal

Heisan :) Er det noen som vet hvorfor det ligger 2 baser med FT1900 for Holmestrand på DA's sider? Er det 2 forskj. områder? Ser at kommunenummerene er henholdsvis 702 og 704.Mvh Liv

Guest Egil Sundelius

hei Liv, jeg klikket meg inn på 704 (i 1900), og klikket så på 'samme område' da kommer vi til 1865-telling for 0704 Åsgårdstrand / Lenkeså hær er det vel noe som er feil? hilsen Egil

Guest Liv Ofsdal

Ja...se der ja....dette så noe merkelig ut.... Jeg henta inn alle gatenavn på Holmestrand 704 (i 1900)og det var ikke alle gatene jeg kjente igjen, nei.... basen er dessuten bare på '90/446 totalt i databasen'......hmmm....Liv

Guest Jon Harald Haug

Konklusjonen blir vel at det har gått litt fort i svingene under registreringen, og at Holmestrand (0704) skal være Åsgårdstrand.

Guest Liv Ofsdal

Beskjed til Statsarkivet i Bergen er sendt.Liv

Guest Lars Nygaard

Jeg sitter på de offisielle grunnlagsfilene for 1900-tellingen, og har sjekket disse.Basen 0702 Holmestrand synes å være korrekt.Basen 0704 for Åsgårdstrand synes også å være innholdsmessig korrekt (426 personer), men bynavnet er altså blitt feil både i kommuneoversikten og i feltet By i bostedpostene i basen.Digitalarkivet vil sikkert rette opp dette vet neste anledning.

Guest Liv Ofsdal

HeiDet høres bra ut...takker så mye :)Liv

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.