Gå til innhold
Arkivverket

[#16137] FT 1900 Holmestrand


Gjest Liv Ofsdal
 Del

Recommended Posts

Gjest Liv Ofsdal

Heisan :) Er det noen som vet hvorfor det ligger 2 baser med FT1900 for Holmestrand på DA's sider? Er det 2 forskj. områder? Ser at kommunenummerene er henholdsvis 702 og 704.Mvh Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Egil Sundelius

hei Liv, jeg klikket meg inn på 704 (i 1900), og klikket så på 'samme område' da kommer vi til 1865-telling for 0704 Åsgårdstrand / Lenkeså hær er det vel noe som er feil? hilsen Egil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Liv Ofsdal

Ja...se der ja....dette så noe merkelig ut.... Jeg henta inn alle gatenavn på Holmestrand 704 (i 1900)og det var ikke alle gatene jeg kjente igjen, nei.... basen er dessuten bare på '90/446 totalt i databasen'......hmmm....Liv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Harald Haug

Konklusjonen blir vel at det har gått litt fort i svingene under registreringen, og at Holmestrand (0704) skal være Åsgårdstrand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Lars Nygaard

Jeg sitter på de offisielle grunnlagsfilene for 1900-tellingen, og har sjekket disse.Basen 0702 Holmestrand synes å være korrekt.Basen 0704 for Åsgårdstrand synes også å være innholdsmessig korrekt (426 personer), men bynavnet er altså blitt feil både i kommuneoversikten og i feltet By i bostedpostene i basen.Digitalarkivet vil sikkert rette opp dette vet neste anledning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.