Gå til innhold
Arkivverket

[#16160] Lyngen og Sørfjord


Gjest Eva Johannessen
 Del

Recommended Posts

Gjest Eva Johannessen

Er det noen som har tilgang til kirkebøkene for Lyngen og Sørfjord? Jeg leter etter foreldrene til Hjalmar Edvin Hemmingsen f.25.5.1905 i Lyngen og foreldrene til Signe Kaspara Cecilie f.Hemmingsen f.27.10.1911 i Sørfjord.(gjerne navnene på fadderne også)Er også interesert i vielsesdatoen til Hjalmar og Signe fra 1932.De skal være bosatt i Øvre Karnes i Lyngen på denne tiden.Kan noen hjelpe? M.v.h.Eva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Jan Frode Johansen

Hvilket prestegjeld/kommune tilhørte Lyngen på den tid? Og hvor lå Sørfjord ? mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geir Aasmoe

Lyngen var/er eget prestegjeld, Sørfjord lå tidligere under Karlsøy prestegjeld, men ble i 1865 overført til Lyngen. Sørfjorden er forlengelsen av Ullsfjord (Ullsfjorden deler seg i to: Sørfjord og Kjosen).Mvh Geir Aasmoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
Gjest Odd Villy Ovesen

Du har kanskje funnet svar på disse spørsmål i mellomtiden, men jeg kan iallfall ta med fra Lyngen MINI følgende:Født 25/3-1906 døpt 19/8-1906 Hjalmar Edvin Foreldre: Fisk. Bernhard Kristoffer Amandus Hemmingsen f.1869 og Antona Matilde Larsen f.1880. Bopel Karnes.Faddere: Jens Hansen, Bergitte Jensen Orvik?? (Arvik??), Ida Joramo, Hans Larsen Karnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Eva Johannessen

Etter å ha mottatt svar fra Statsarkivet i Tromsø kan jeg fortelle at Hjalmar og Signe ble viet 6.11.1932, etter at det hadde blitt lyst til ekteskap i oktober.Har blitt fortalt at Hjalmar ikke skulle være min far sin biologiske far, men slik jeg ser det nå spriker den opplysningen etter dette. Min far er f.i starten på juni i 1933.Signe sin far er Hans Hemmingsen 22.9.1868 - 28.9.1957, g.m. Hansine Nilsdatter, 1872 (levde etter sin manns bortgang i 1957), datter av Nils Andreas Hansen og Elen Cecilie Olsdatter.Hjalmar sin far er Bernhard Hemmingsen g.m.Antona Mathilde Larsen.Signe og Hjalmar sine fedre er brødre. Er det noen som vet når Hansine døde?Eva:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.