Jump to content
Arkivverket
Sign in to follow this  
Guest Astrid Ryen

[#16164] Woldsettr (1701) / Woldsetter (1801) i Oppstryn/Innvik. Hvilken gård?

Recommended Posts

Guest Astrid Ryen

Som nevnt i temaoverskriften, finner jeg gården i 1701 og 1801 - likeså i kirkebøkene for Innvik her i DA. Gården finnes ikke i 1865, 1900, ikke i matrikkelen 1885 og heller ikke hos Oluf Rygh. Den er heller ikke å finne i Bygdesoga for Innvik / Stryn. Har gården skiftet navn eller den rett og slett borte? Håper noen kan gi meg et svar. Lenke til 1801: LenkeMVH Astrid Ryen

Guest Heidi Tofterå Slettemoen

Hva med Vollseter som ligger rett over grensa i Stranda? På nordsida av Fedalsnipa og Ringdalshornet. Vei dit fra Hellesylt.

Guest Astrid Ryen

Det var et godt forslag! Jeg har funnet gården på kartet. Vil det da si at denne gården en gang lå under Oppstryn sogn? Hvilke bygdebok skal jeg gå til? Stranda?Mvh Astrid

Guest Tor Kvien

Se tema 14603, hvorfra følgende limes inn her:Arne Solli, Bergen, 17.04.2003 09:47 (3:'Garden Brekke (og Vollset) høyrer no til Stranda kommune. Du finn brukar- og ættelister for begge gardane i bygdeboka for Sunnylven og Geiranger bind II. Denne finst i to utgåver, 1972 og 1996. 1996-utgåva er noko meir fyldig på ættedelen enn 1972-utgåva og under bruk 1.'

Guest Astrid Ryen

Takk til dere begge for god hjelp.

Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.